Kom på en sak som fattades, rättade en miss jag gjorde innan jag lade upp formuläret
Vad gäller texten på formuläret som är nedsänkt, antar jag att du främst menade sektionstitlarna men kanske även färdighetsnamnen. Sektionstitlarna är fixade, funderar fortfarande på färdighetsnamnen. De är i hyfsat generöst tilltagna Verdana storlek 14, med folk med lässvårigheter i viss åtanke, men texten är kanske för hoptryckt.
Saker som finns i planerna för formuläret:
Dåliga saker: beskrivning på vad de innebär, vilket antagligen kommer innebära att de blir mindre... röriga. Kanske fler dåliga saker. (Dåliga saker är jag iofs mest osäker på om jag behåller - mekanik som hänger ihop med otur)
Otur:
Kanske beskrivning på exempel.
Erfarenhet: Kanske plocka bort fler erfarenhetsrutor.
Färdigheter: Flytta till uppåt-vänster nedanför namn, då blicken söker sig dit först och färdigheter är det man oftast använder. Samtidigt blir det lite torrt intryck dock. Något om hur effekt fungerar kanske.
En del av formulärets grundidé handlar som synes om att få med spelmekaniken synligt på formuläret. Det känns som en bra grej, men jag vill inte fylla det med regler. Har någon fundering att man ska kunna köra spelet (någorlunda) som spelare när man sett på sitt formulär. Känns som att det är en bit dit, och för vana spelare så vore referenser till mer sällan använda/komplicerade mekaniker (ex otur) mer användbara än snabbreferens för vilka tärningar man slår.
I övrigt så tror jag att jag har med allt som ska finnas med. Detaljer är utrymme för bild, bakgrund, personlighetsbeskrivning och allt annat sånt man vill ha med på sitt formulär. Vanliga anteckningar kan man ha på block, dator eller ipad.
Edit: Och layouten i övrigt är bananas. Senare fråga, känns det som för mig.
Han: Ska ta mig en titt på tråden snart.