Under GC spånade vi (Krille och jag) lite kring olika grejer som kunde vara med i hacket/expansionen.
Lite snabbt ur minnet, med lite möjliga ändringar här och var:
Rollpersoner
Krafter - Lite kusliga, så klart. Vi var inne på engångsanvändning (jag tänkte på möjligheten att ta "en gång till" istället för en kraft om RP kan ha flera krafter). Med engångs så är det av slaget "den kommer hjälpa er med äventyret/mysteriet" - om du kan flyga och vill göra det konstant i övrigt så kör på, men om du redan flugit och räddat den där killen som blev knuffad från klocktornet så kommer du inte kunna flyga ur domedagsvirveln (det kanske är för mycket för dig den gången?)
För att ladda om Krafter så måste man Sluta en pakt med Djävulen, eller mer korrekt
Ge efter för sin Mörka Sida. Alla kusliga ungar har något de vill göra med sina krafter, fast de stoppar sig själva. De kanske vill ge sin mobbare en läxa, släppa lös sina experiment i skolan, o s v. Man kan välja att ge efter för detta - och använda sina krafter hur mycket man vill under tiden - för att få en "refresh" av sina krafter.
Vi snackade om vad spelare kan vara för slags kusliga ungar - varulv, vampyr, medium o s v. Den listan blev lång.
Krille föreslog att man skulle beskriva dem med diagnoser (vanföreställningar, konstiga sjukdomar [lupus?] o s v), vilket skulle kunna fungera bra. Jag
tror att vi var inne lite på samma linje med att människor inte tror på monster etc, men att det är något skumt med de där ungarna. Alternativt Skary Childrin-stuk där ungarna själva inte tror/tycker/förnekar att de är konstiga (gäller ej skolkamrater).
SL-verktyg: Kartor och SLP...
Vi snackade i förbigående om att ha med en Internatskola, med lämpliga SLP därtill. Det blir nog tiles i någon form med passande platser. Möjligen kommer en del av den vara lite mer världsförankrad än Äventyrssommars grejer - vi har t ex redan etablerat Miss Gallows, som har en ovana att lägga huvudet på sné.
Här är början på lite text - fritt spånande. Ska ge mig på den lite mer senare, har en film att se.