Funderar på det här med strider/konflikter. Osäker på exakt hur jag ska hantera det. Så här ser systemet ut f n:
- Man har ett färdighetsvärde som man ska slå lika med eller under med 2t6
- Siffran man slår är ens effekt - om man slår lika med eller under ens färdighetsvärde (används sällan).
I utmaningar så fungerar det så här f n: båda sidor slår mot sin färdighet och den som har högst effekt vinner. Därefter den som har högst färdighetsvärde. Vissa specialsaker kan lägga till på effekten vid lyckat slag.
Strid tänkte jag skulle fungera ungefär som utmaningar, men det känns... Aningen ofärdigt.
Några förslag?
- Man har ett färdighetsvärde som man ska slå lika med eller under med 2t6
- Siffran man slår är ens effekt - om man slår lika med eller under ens färdighetsvärde (används sällan).
I utmaningar så fungerar det så här f n: båda sidor slår mot sin färdighet och den som har högst effekt vinner. Därefter den som har högst färdighetsvärde. Vissa specialsaker kan lägga till på effekten vid lyckat slag.
Strid tänkte jag skulle fungera ungefär som utmaningar, men det känns... Aningen ofärdigt.
Några förslag?