Nekromanti Äventyrsspel, sedemera Target Games

Starke

Veteran
Hej,

Är det någon som vet vad alla anställda och frilansare på Äventyrsspel/Target Games gör idag. Tex Olle Sahlin, Anders Blixt och Nils Gulliksson

//Erik

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Du menar Target Games, som en gång gav ut...

...Drakar och Demoner, och som efter det skapade varumärket Äventyrsspel? Target Games hette Target Games från början, Äventyrsspel kom senare.

Alltnog, som svar på frågan, nej jag vet inte vad alla anställda och frilansare gör idag. Några har jag koll på.

Magnus Seter driver en mystisk kommunikationsbyrå som heter Houdini.
Jerker Sojdelius driver också en mystisk kommunikationsbyrå som heter Houdini.
Anders Blixt är informatör på SSI och ger på sidan av detta ut rollspelet Gondica.
Michael Stenmark har drivit ett dataspelsföretag som heter Hidden Dinosaur, som nu gått ihop med Idol
Stefan Ljungqvist driver Cell och Idol, som gör spel och dataspel
Johan Sjöberg driver också Cell och Idol.
Marcus Thorell jobbar på Cell och Idol.
Peter Bergting gör concept art på Grin, som gör dataspel.
Michael Petersén jobbar på SF-bokhandeln.
Nisse Gulliksson jobbar som konsult (vetefan vilken typ, men troligtvis underhållning)
Ola Nilsson har bytt efternamn såvitt jag förstår och driver Apokalyps Media som ger ut Codex (tror det är så i alla fall)
Jens Jonsson är en av europas (och kanske världens) mest hyllade kortfilmsskapare och en av Sveriges hetaste regissörer (på allvar!)
Henrik Strandberg sitter på nått stort dataspelsföretag i Frankrike och är producent där.

Det är de jag kommer på sådär rakt upp och ner.

M.

Troberg

Sinister eater
Re: Anders Blixt [OT, lättköpt skämt]

På dagtid är han redaktör för Strålskyddsnytt, som inte är fullt lika skojig men rätt intressant läsning ändå.
Skulle man rentav kunna säga att den är strålande?

Big Marco

Läskig
Re: Petig =)

Ola Nilsson har bytt efternamn ... - Jepp, Ola Stafhammar heter han nu för tiden.

Henrik Strandberg sitter på nått stort dataspelsföretag ... - Infogrames om jag inte är helt ute och cyklar.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Några till...

Henrik Persson (var med och skrev Metropolis) jobbar som jurist på immigrastionsverket
Henrik Nilsson (en massa översättningar (och en gång Conan-redaktör faktiskt)) har blivit Henrik Brandendorff och är översättare och lärare

M.

Doedinnan

Veteran
Några till...

Axel Öman: i mellan arbeten, föredetta nattreseptionist
Jakob Bergman: Plugar till lingvist
Kim Lepistö: Jobbar på elverket som kock
Daniel Lövhäl: kock på WTC
Sebastian Berggren: Bartender jobbar nu på WTC alt i allo
Andreas Berg: Cafe string
Martin Stolpe: Manpower plugar nu till svenska och historia lärare
Magnus ???: Canada och softar
Johanes Christofesson: Claes Olsson är nu i Canada och Softar
Johans Axelsson: Taxichafför
Jonas Eriksson: M.I.A.
Tjavdar ???: Ultimat fajting
Rickard Flodfält: Ultimat Fajting, har egen vakt firma jobbar nu som sjuksköterska

.... tss tss

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Och Dante, förstås...

...som gjorde monster till Nattens fasor för länge, länge sen. Han är formgivare på en reklmabyrå och gör Drakar och Demoner-grejer.

M.

Rosen

Myrmidon
Re: ?

Det är nog snarare så att din poäng, om den öht finns där, inte är skönjbar för någon annan än dig själv...

Magnus gav ett tydligt och detaljerat svar på Starkes fråga. Vad var det du sysslade med?

--
Åke

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Aha

Så svaret som Deodinann gav på frågan "vad gör de som jobbade på Target games eller som frilansade för dem" var en lista på folk som jobbat på Target Games eller som frilansat för dem?

Jag blev lite förvirrad, eftersom jag inte känner igen ett enda av namnen som någon av mina frilansarkollegor under Target-tiden. De kanske kom senare? Doedinann kan kanske följa upp med att berätta lite mer om vad de skrev, det skulle vara intressant att få veta.

För att posta en massa namn på folk som inte jobbat på eller för Target har ju ingen relevans till frågan, så det måste ju vara frilansare eller fast anställda på Target som listan beskriver. Annars verkar det ju... meningslöst?

Så snälla Deodinann, jag är nyfiken. Alla dessa frilansare, vad var det de jobbade med?

M. :gremconfused:

Stolpmeister

Warrior
Re: Aha

[lurkar av]

Ja, det vore verkligen intressant att veta vad Doedinnan tror sig veta att jag har gjort för arbete åt Target Games. För mig verkar det bara som han listat upp namn ur sin vänskapskrets. Att han "svarat på samma fråga på ett annat sätt" håller inte riktigt - han har inte svarat på frågan alls.

- Martin Stolpe, som inte tycker om att bli falskeligen anklagad för att ha jobbat för Manpower