Nekromanti Äventyrsspels guldålder

Bengt Petter said:
Det här ser jag fram emot. Kommer du att nämna min arga pappa?

Var det han som ringde upp mig och klagade på en hård refusering av sonens äventyr? :gremsmile:

Det här var högst intressanta saker att läsa. Att Drakar och Demoner övergav t100 till förmån för t20 är en sådan där sak jag alltid (okej inte alltid men sedan det skedde) undrat över - precis som min undran varför man i Mutant 2089 avruntar färdighetsvärden till närmsta femtal och slår med t100, använd t20 istället då!

Dessutom har jag fått ett nytt favoritord i rollspel: "Spektakelnivå". :gremlaugh:

Storuggla, det går troll i miniatyrerna

Åke Eldberg
Lars-Åke Thor
Anders Blixt

Spelskaparna hade så mycket ballare namn då. Det är väl bara Jason Morningstar som kommer i närheten av det i dagens läge.

/Han som i Australien säger att hans efternamn uttalas som Elima(nator)

"Spelskaparna hade så mycket ballare namn då. Det är väl bara Jason Morningstar som kommer i närheten av det i dagens läge."

Clinton R Nixon protesterar.

Storuggla, Luke Crane är inte lika ballt men kanske furry

Oj vad jag njuter när jag läser detta, plockar genast fram expert reglerna och börjar drömma mig bort.
Jätte skoj att läsa.
Skulle vara skoj om någon annan någonstans kunde fylla i tiden innan du kom med. det hade ju varit riktigt skoj att läsa åxå.

Jag tackar för nått som jag har längtat efter länge.

Vilken härlig läsning!!
Du anar inte hur mycket som ploppade upp i mitt huvud av minnen när jag läste detta!

Back