Nekromanti Äventyrsutmaning

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Äventyrsutmaning
Den 24-25 Januari är det stort födelsedagskalas och för att öka mysfaktorn ännu mer så är det en äventyrsutmaning igång och givetvis ska ni vara med.

Det finns egentligen bara två enkla regler och de är till för att så många som möjligt ska kunna använda äventyren. De reglerna är att äventyren inte får innehålla färdiga rollpersoner och att spelen måste innehålla regler till ett (1) spel som finns eller har funnits att köpa i butik. Följer ni bara dessa enkla förhållningarna så ska nog allt g... (563 fler tecken)

Gå till artikeln

Ackerfors

Alas, your rapids!
Dags för inlämning!

Idag är det Fredag och på Söndag är eran tid slut. Än så länge har det ju inte varit någon storm av inlämnade bidrag men jag hoppas på att det kommer ett gäng nu under helgen. Om inte så är fallet blir jag lite besviken på er.

Hur som helst, ni har till 18/1 23.59 på er, efter det är det kört för då börjar mitt hårda arbete, med att bedöma era arbeten.

Lycka till med slutklämmen nu!

hraufnir

Swordsman
Re: Dags för inlämning!

Då får du in mitt ngn gång mellan 22 och 23 på söndag då *ler* jag trodde tävlingen var avslutad så jag hade lagt ner mitt projekt till fördel för skoljobb... Det var en dag före jul när jag var så sugen på rollspel men ingen iddes göra ngt... jag slängde ihop ett äventyr till DoD-91 och utvecklade det under tiden... det har blivit en del i en kampanj... vill du ha kampanjen eller bara det första äventyret?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Låter lovande... :)

"vill du ha kampanjen eller bara det första äventyret?"

Det är ju en äventyrsutmaning så bara äventyret är att föredra. Du kan ju släppa hela kampanjen senare utan utmaningar... :gremwink:

Ulfgeir

Swashbuckler

Se om jag lyckas smälla ihop något. Har varit lite för upptagen med annat. Nåväl, något särskilt format du vill ha eventuella bidrag i?

Nyfiken, hur många bidrag har du fått in hittils?

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Nåväl, något särskilt format du vill ha eventuella bidrag i?"

Nja, PDF är väl att föredra, men det spelar inte så stor roll... :gremsmile:

"Nyfiken, hur många bidrag har du fått in hittils?"

För få...

Ulfgeir

Swashbuckler

Ok Håller på med ett litet scenario, får se om jag lyckas bli färdig i tid. Blir ej i PDF då jag saknar programvara för att skapa en PDF-fil.

Ceram

Hero
När? Hur? Var?

Ploppar dessa äventyr ut till allmänhetens beskådan sedan?*intresserad*

/Tobbe, som ville skriva ett eon äventyr men inte hade ork och bara insiration till ett halv äventyr...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: När? Hur? Var?

"Ploppar dessa äventyr ut till allmänhetens beskådan sedan?*intresserad*"

Klart de hamnar här till slut, även om det kan ta ett tag. Vi får se hur det blir.

hraufnir

Swordsman
Re: Låter lovande... :)

*tycker inte om att hålla på utan utmaningar*
=)

Du kanske kan ge mig en privat utmaning? Ring mig så ordnar vi allt =)

Ulfgeir

Swashbuckler
Delivery failure....

Yassilus, eftersom jag fick en delivery notification om failure på den adress som du forwardar till från din rollspel.nu-adress så gör jag väl ett nytt försök med att posta bidraget här då...

Det är skrivet i word97...

/Ulfgeir

Ackerfors

Alas, your rapids!
Öhm... Jaha... Skumt

Tack, tack, jag tror det är så att det var min hotmail som sa ifrån, men att jag får den på andra adressen som är kopplad till yassilus@rollspel.nu. Bara så ni vet.

Tack för bidraget iaf! :gremsmile:

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Öhm... Jaha... Skumt

Yupp, det var hotmail-adressen som inte ville vara med..

När tävlingstiden är ute kan du väl redovisa lite statistik om hur många bidrag du fick in och hur många som är till respektive spel. Bara så man får lite statistik vilka spel som är populära därute. =^_^=

Och om folk klagar på att ni inte har tid att skriva: Det går att slänga ihop något fort om man bara ger sig tusan på det. Menar på Lincon så hade de för massa år sedan en spelledartävling där man fick ett visst ämne och sedan hade väldigt begränsad tid (3 timmar tror jag) att skriva ett scenario.

/Ulfgeir

Insignia

Swashbuckler

"Det går att slänga ihop något fort om man bara ger sig tusan på det."

Du har uppenbarligen aldrig sett mig försöka "slänga ihop något" :gremblush:

Eksem

Champion

Jag sliter för fullt! För fullt säger jag! Men det blir ingen layout här, möjligtvis en karta, men det är tveksamt. Uschiamig. Men det går utan tvekan framåt.

Ackerfors

Alas, your rapids!

"När tävlingstiden är ute kan du väl redovisa lite statistik om hur många bidrag du fick in och hur många som är till respektive spel. Bara så man får lite statistik vilka spel som är populära därute. =^_^="

Jag ska se vad jag kan göra. Lär inte vara så svårt med tanke på den enorma mängden bidrag jag fått in... :gremcrazy: