Nekromanti Åfyfan, mitt hår gör ont! (Forumsölrapport.) …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Undrar vad jag gjorde igår?

Jag minns att Vitulv lurade in oss (jag, Chrull, Korpen, Herr Nils, Eksem och Bearnie [tror jag]) på Ankarpuben (sedan Tre backar stängt) för att sen gå hem och lämna oss ensamma med alla hårdrocksbrudar. Och sen dök Magnus Seter upp, fast han hade gått hem för flera timmar sen. Och sen skulle Eksem träffa en tjej vid Odenplan så han dumpade oss.

Nåja, det var en trevlig forumsöl. Ytterst välbesökt. Förutom ovanstående räknade jag även in Vindhand, Kalcidis och Storuggla. Dessutom var det SF-fandom-träff vid bordet bredvid vårt på Tre backar (en känd fantasyöversättare lovade att göra vad hon kunde för att fixa jobb åt mig på något förlag).

Vi försökte oss på den skojsiga öldrickarleken »jag har aldrig …« med exklusivt rollspelstema. Någon säger t.ex: »Jag har aldrig spelat d20-spel.« Då måste alla som har spelat d20-spel ta en ordentlig slurk av sin öl/cider/grogg. Sedan går turen över till näste man. Fullast vinner (ungdomar – alkohol är farligt!). Det blev tyvärr inga riktigt pinsamma avslöjanden (och alla ville byta ämne från rollspel till sex, så det hela rann ut i sanden [min favoritbibelliknelse]).

Äh! Jag kommer ju ihåg hela kvällen (tror jag), trots en ansenlig fotrundhet: Inga nya ärr (jag har bytt till enhandsgrepp, så jag kan stödja mig med den lediga handen), inget klotter i Risings port (men i vanlig ordning fick han några kryptiska telefonsvararmeddelanden), inga snapsvisor (men jag och Chrull försökte oss på The Power of Lard – med vedervärdigt resultat).

Men jag undrar hur jag kom hem.

chrull

Stockholm Kartell
Sagan om Dantes hemfärd

Vi lämnade ankaret nån gång vid 2-½3 -tiden... Sen knatade vi därifrån till medborgarplatsen (utan att se en enda ledig taxi på väg åt samma håll som oss. Å andra sidan så misstänker jag att flera utav dem som kom körande bakifrån fick för sig att svänga därifrån efter att de såg min, och särskilt Dans konstiga gångstil. Så om jag har träningsvärk ikväll beror det inte på att jag har gått sträckan Anchor-Medis. Det beror på att jag gick den ungefär fem gånger med mitt vinglande.

Men väl framme hoppade vi in i en taxi, och efter lite översättningar förstod han Dans adress och körde dit oss. Där fick jag knuffa ur honom ur taxin medans chauffören riktade honom i rätt riktning för att så småningom lyckas ta sig in genom sitt hus.

Sen lyckades jag ta mig hem och förvåna min flickvän med att somna i soffan :gremcrazy:

chrull - Lard is divine.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tunnisar

Jag var ju alltså också på Tre Backar, faktiskt!

Sen hakade jag på ett gäng som hade betydligt mer kvinnlig färgring till Limerick, sen Anchor, sen Tre Remmare, sen när de stängde hade t-banan börjat gå och jag åkte hem och åt och sen åkte jag till jobbet.

Satan, det är ERT fel! Allihopa, för att ni är så trevliga! Även ni som inte var där! Just det, det är dig jag menar, du där som försöker klicka på en länk för att dölja att du läser rollspel.nu på jobbet! Eller i skolan!

M. -snaaaaaaarrrrrrrrk-

Troberg

Sinister eater
Re: Åfyfan, mitt hår gör ont! (Forumsölrapport.) ?

men jag och Chrull försökte oss på The Power of Lard ? med vedervärdigt resultat
Låter som om Too Drunk To Fuck hade passat bättre...

kalcidis

Hero
duppy I-nity fell fe ras higness inna grounation

Det var grymt trevligt att träffa allt folk faktiskt. Trodde att det skulle kännas lite konstigt att träffa allihop för första gången och hänga (endast träffat my main jazzkatt Eksem innan) men det var sjukt soft och jag blev inte ens hånad för mitt pepsidrickande bland alla hårdingar i gänget som klämde öl och guiness i riktig rudebwoy-stylee.

Många sköna diskussioner som sträckte sig från Vitulvs likhet med Rockys fyllesexande till ninjor i Trudvang... som f.ö. påminner mig om:

THEY got us beat.

Tack för en cök nice kväll allihop som var där!

Bunny

Crazy like a fool
Mmm... jag får väll också gör entré i den här tråden - om inte annat än att visa för personerna som inte visste vem jag var, att jag minsann också hänger på forumet... :gremsmirk:

Fattar inte att ni inte kunde få tag i en taxi, när jag skulle hem någon halvtimme/timme tidigare än er så kryllade det av dem. Men taxi är för de rika, så det blev nattbuss för mig.

Jag hade det trevligt, även fast jag var ganska pillenarisk av mig, och gjorde först mönster av nötskal (bl a Mona-Lisa, och hemska mönster som skrämde livet av alla andra), och sedan, på Anchor, så lekte jag med tändstickor :gremblush:

Jäkligt skönt att komma ut lite, iväg fdrån allt pluggandet, och jäkligt kul att få träffa forumfolk man inte mött förut; Kalcidis, Eksem, Herr Nils (som bjöd mig på en bir) och Korpen var riktigt trevliga typer... jag ser fram emot DanCon, då jag kanske får möjlighet att spela med er också (om ni nu kommer... klart ni gör...).