Re: Att ta över en månbas...
Följande nyhetsartiklar är från en kampanj jag spelledde i N2 för några år sedan. Kanske kan de vara någon form av inspiration även om det inte ger någar direkta detaljer. Tilläggas bör att kampanjen utspelade sig i en något moddad N2-värld där företagens inbrytande på de (över-)statliga våldsmonopolet nyligen påbörjats, varför styrkan från Phobos verkligen var något speciellt (och för rpna oväntat). Som jag föreställer mig det hela rör det sig dock, liksom Ripperdoc också skrivit, om den högsta möjliga standarden, både gällande teknologi och färdighet, eftersom det är ett enormt kostnadskrävande projekt att ha (hemliga) militära styrkor på rymdbaser.
Terrorister hotade spränga MarsTown. Hjälteinsats räddade 60.000 liv. [Ch42]
Under natten till gårdagen attackerades Marstown, Jouliantas koloni på Mars, av beväpnade terrorister tillhörande organisationen MarsLib, vars mål är att frigöra populationen från Jouliantas inflytande, bl.a. genom att konfiskera gruvindustrierna och inrätta ett Mars-parlament. MarsLib har tidigare legat bakom sprängningarna av två kärnreaktorer på Mars och ett flertal upplopp. Gårdagens händelser inleddes med att soltuberna som lyser upp den 45 kvadratkilometer stora centralgrottan slocknade varpå panik utbröt. Drygt 2000 människor rasade genom MarsTown och lynchstämning rådde. Terroristerna utnyttjade paniken för att attackera polisstationen och det centrala kontrolltornet där man planerade att spränga bomber för att ödelägga hela kolonin. Hela situationen räddades dock av Jouliantas insatsstyrka under ledning av Klaus Hansen, Heinz Knacker och Louie Enrice som befann sig på Mars just för att avstyra det enl. Jouliantas talesmän väntade angreppet. De är redan på väg tillbaka till Jorden och väntas hyllas som hjältar när de återvänder.
Företagsdiktatur mördar civila [Ch42]
Marc Trebujö, ledande expert på företagsexpert i EU, säger till Channel 42 att han tagit del av en hemligstämplad rapport som visar att 123 civila mördades av Joulianta under återställandet av ordningen i MarsTown. Marc Trebujö hävdar att ”terroristerna” och ”upploppen” var fredliga demonstranter som ville införa demokrati i MarsTown - en självklar rättighet enligt honom - men som då utsattes för brutala repressalier från en hemlig militär styrka från Phobos som brutit mot den internationella konventionen som förbjuder vapen inom de koloniserade delarna av solsystemet. Joulianta har valt att inte kommentera uppgifterna att säger att man finner sådana påståenden vara ”en sjuk hjärnas fantasier”.
Ordningen återställd i MarsTown. [Ch42]
Situationen har lugnat ned sig något i Marstown. Fortfarande finns den tungt beväpnade insatsstyrkan kvar, men man spelar enbart en fredsbevarande roll. Polischefen, InspektörTadley, säger till Channel 42: -”Jag är glad att situationen kunde lösas så smidigt utan förlust av oskyldiga liv.” En slags lokal styrelse med representanter från både befolkningen har inrättats i hopp om att kunna undvika fortsatta konflikter.