"Många tack! *gottar sig*"
Alltså... fasen... varför ger jag dig så mycket cred hela tiden. Det hela börjar bli lite pinsamt. Det hela kanske beror på att du är så himla
bra - vilket stör mig nått oerhört.
Den enda av mina trådar (sedan min återkomst naturligtvis) där jag inte haft möjlighet att credda dig är väll
"Mina ögon lyser i mörkret", men det beror nog mest på att du inte svarat nått där... (tarvlig hint... otroligt tarvlig hint
)
"Givetvis finns det inget "äkta" sätt att spela rollspel på - däremot tänker vi inte sticka under stol med att vi hyser vissa åsikter om kvalitet och vad vi anser vara bra för rollspelshobbyn som sådan. Delvis är det nybörjarhjälp, också - man kan behöva tips då och då, helt enkelt."
Jag kanske borde läsa igenom dem först innan jag en rättvis bedömning, men att inleda en artikel med att säga:
För att passa en föreningstidning är dess ton något beskedlig och allmänt hållen, och därför ber jag läsaren ha överseende med artikelns avsaknad av arrogans och dryghet gör att jag tycker inställningen går ifrån nybörjarhjälp och mer till att peka finger. Du lägger för mycket nervärdering av andra spelsätt helt enkelt, vilket jag tror hämmar en nybörjare som söker hjälp snarare än pekpinnar.
Dessutom är det ju inte den schysstaste hänvisningen till rollspelare som tycker en annan sorts rollspelande är att föredra. Det går att förmedla sin egna syn på rollspelande utan att rangordna andras.
"'Vapnen är intressanta, speciellt de unika. De ger en speciell inblick i er ultrafantasykampanj (var det så den kallades),'
Det har jag ingen aning om."
Det var ett citat av RipperDoc (?) som ni hade någonstans på siten som jag tog det från, när jag kollade runt lite efter det nyss kunde jag inte finna det dock.
"'För ni krönika?'
...det är problemet. Det gör vi inte."
Det gör inte min grupp heller, i ärlighetens namn. Tufft vore dock några korta berättelser ur kampanjen från era rollpersoners subjektiva synvinkel, gärna kryddade med deras tankar och känslor just då. Något annat skojit vore längre texter om vissa SLP (återigen problemet med spoilers och Ymir när det gäller html antar jag...), skugglandsprinsen L'wethme och den däringa drömfursten intresserar mig, men beskrivs oftast endast i förbifarten. Sanarialven Sassanarrion den Gyllene borde väll också räknas bland dem.
Jag har själv ett par SLP som jag känner för att skriva lite berättande texter om, kanske främst för karaktärsarkivet här på siten, men nu har ju andra möjligheter öppnat sig för mig. Ni får peta lite på mig om ni är intresserade...
"Dock tror jag inte vi har moddat Mundanakartan"
Alltså, jag är en sucker för världskartor av olika slag. Röda pilar som symboliserar arméförflyttningar och korslagda sablar som visar var olika slag tagit plats för verkligen min fantasi i rullning, av någon besynnerlig anledning. Kanske lite jobbigt att snickra ihop, men men. Vad jag har förstått så har en massa gränser flyttats och krig utförts i ert Mundana, det vore väldigt intressant att följa.
Hamsterbanes moddade mundanakartor som han visade för ett tag sedan (i krigstråden) var väldigt fina.
"Om du menar Ymir så tror jag säkerligen att han skulle kunna åstadkomma något (jag vill dock inte svära på't innan jag diskuterat saken med honom)"
Jag ska väll inte sticka under stol med att det var Ymir jag främst åsyftade. Jag tror han sitter inne med mycket visdom och erfarenhet som även vi andra Eon-spelledare kan ha nytta av.
"Och Ymirs spelledande är ju onekligen det som hållit en kampanj igång längst i vår grupp, så jag antar att hans råd är mest 'in demand'."
Ja, du skriver det ju själv, förresten.
"För då sover jag istället, vilket jag gjort i uppemot 4 månader nu."
Koolt, hamnar du i Skugglandet och kommer i kontakt med minneskristaller också?
"* varpå han söker upp vederbörande och smiskar denne med latexsvärd"
Latex? Vaför just latex, ajg hatrar latex!
"Den senaste uppdateringen innehåller ju ett bidrag av Arvid, t.ex.; ett par välskrivna stridskonster som var intressanta och ganska egna. Magnus Gustavsson skickade dessutom in sin Specula, en vådligt cool varelse som finns i, tja, varelsesektionen helt enkelt."
w00t! Jag ska nog tillbringa lite tid i Drunok när jag skrivit klart detta inlägg...
För att skriva ett extra långt och drygt inlägg så ska vi se om jag inte kan svara Pendragon lite också:
"Det som är bäst kan bli bästare och det som är bästare kan bli bästast. Om det finns något utöver det vet jag inte."
Mästare, mästare och mästast naturligtvis.
"Jag vet inte om det finns ett enhetligt ABC. Vi har ganska skiljda spelstilar egentligen, åtminstone när vi spelleder."
Så bra, ni är mänskliga ni med - det antecknas.
"Dessutom är tanken att de ska se ut som de faktiskt går att använda. Om nån upptäcker några missar på det området får de gärna höra av sig."
Alltså, du vill väll inte att jag ska kalla på
Herr Nils?
"Tjata gärna på oss."
[tjat]
Era lata slemproppar! Hur svårt kan det egentligen vara? Att skriva några rader efter varje spelmöte? Jagmenar, till och med en 10-åring skulle klara av det! Ryck upp er, klipp er och gör någonting med era liv - skriv krönikor. Det är för allas bästa!
[/tjat]
"Det mesta arbetet faller dock på Ymir, och möjligtvis Lycan då de skapade de första sex-sju åren efter det officiella 'Nu'."
Ymir har tydligen ett tungt ansvar på sina axlar, och en hel del arbete framöver...
Jag kom på en idé, skapa en sektion på sidan som heter "kampanjrelaterat" och låt Ymirmannen leka fritt där. Köp honom även "HTML for dummies". Kan han skriva inlägg på 40 000 tecken klarar han nog av det också.
"Vi vill helt enkelt se till att alla material blir så bra det kan bli. Givetvis har författaren total vetorätt på alla eventuella ändringar vi gör. Om du skickar in något ska du inte behöva se det upplagt med ändringar som i dina ögon förstör det."
Det hela låter rätt sunt.
"Men vi delar ju fortfarande ut hedersdrängsstatus till folk på tämligen godtyckliga grunder."
Hur många skulle finna heder i en titel som gör en till ett självutnämnt drygo? Kanske jag, men jag försöker att inte vara så självgod. Ödmjukhet, mina herrar... eh, drängar, ödmjukhet.
Böni - raunryttare med brandpilar som besöker er gård.