Rickard
Urverk speldesign
<div style="margin: 0em 3em; padding: 1em 0.5em; font-style: italic; border: solid 1px #000000; border-width: 1px 0px">Balans krävs för att ordning ska existera, således har de skapande krafterna, av människorna kallade gudar, gjort en överenskommelse med de destruktiva att det levande till slut ska förstöras. När årstiderna bytts av tillräckligt många gånger smittas den levande varelsen av en sjukdom, som bär namnet ”åldrande”, som har en dödlig utgång. För var år som går så försvagas individen tills denne helt förfallit. Magiker kan, genom att offra ett Psykespoäng kan de undslippa åldrandets effekter, så därför betraktas de med oväna ögon av gudarna eftersom det rubbar balansen som de byggt upp.</div>
Funderar på åldersregler. Just nu så ger jag minus till Fysik (styrka + storlek), Smidighet och Vaksamhet. Jag funderar på att ge färre äventyrspoäng till "sjuklingarna" också, eftersom man inte kan lära en gammal hund att sitta. Eller ja, den egentligen anledningen är att man kan träna upp sina grundegenskaper med äventyrspoängen, vilket gör att personen blir odödlig.
Känns det för komplicerat att ge mindre äventyrspoäng till åldringar?
---
Utöver detta så kan jag säga att jag har byggt ett levelsystem, fast utan att ha fasta levels. Jag använder till och med Riotminds term "Äventyrspoäng", då det faktiskt är ett bra namn. Den intresserade kan klicka sig vidare och spana in kapitlet "Att utvecklas".
/Han som var tvungen att göra om erfarenhetsreglerna, när han väl använde dem
Funderar på åldersregler. Just nu så ger jag minus till Fysik (styrka + storlek), Smidighet och Vaksamhet. Jag funderar på att ge färre äventyrspoäng till "sjuklingarna" också, eftersom man inte kan lära en gammal hund att sitta. Eller ja, den egentligen anledningen är att man kan träna upp sina grundegenskaper med äventyrspoängen, vilket gör att personen blir odödlig.
Känns det för komplicerat att ge mindre äventyrspoäng till åldringar?
---
Utöver detta så kan jag säga att jag har byggt ett levelsystem, fast utan att ha fasta levels. Jag använder till och med Riotminds term "Äventyrspoäng", då det faktiskt är ett bra namn. Den intresserade kan klicka sig vidare och spana in kapitlet "Att utvecklas".
/Han som var tvungen att göra om erfarenhetsreglerna, när han väl använde dem