Såhär: jag kommer, som alltid, spela för att vinna. Jag förutsätter att alla andra gör det också. Som det är nu har BDG avslöjat att han är ulv. Han verkar dock inte vilja dela segern med mig. Jag tycker det är fullt begripligt, det är klart att det är en finare seger att slå alla fraktioner än att behöva dela segern med en av dem. Detta skapar en situation där jag och BDG kör chicken race mot varandra. Jag vill att han ska rösta på xyas för att säkra en delad seger, han vill få er att ge honom en ensam seger genom att rösta ut mig (eller Khan för den delen, det spelar egentligen ingen roll för honom).
För att få det här spelet att röra sig framåt, för att flytta det till det naturliga nästa steget där mitt och BDG:s chicken race ställs på sin spets, uppmanar jag er (Khan och xyas) att rösta på BDG. Han har outat sig som ulv, och om ni ska ha en chans att vinna behöver era röster ligga där. Om ni gör det (röstar på BDG) gäller följande:
har BDG inte flyttat sin röst till xyas innan 21:00 på söndag kommer jag ge byn segern genom att flytta min röst till BDG. Då förlorar både jag och BDG, men jag känner att det är rimligt. Jag tänker inte låta BDG vinna på det här "gapa efter mycket"-stuntet, han vinner antingen med mig eller inte alls.
Vill BDG "seal the deal" och avsluta spelet i förväg kan han rösta på xyas redan nu.