Nekromanti Åldern och gamla forum

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag efterfrågar alltså inte åldern på folk utan:

Hur gammalt är rollspel.nu egentligen? Är det det "nya" forumets ålder som vi firade eller är det också det gamla forumet som är inräknat?

Hur gick det med alla inlägg och dylikt på det gamla systemet? Är allt uppätet av tidens elaka termiter, eller finns det möjlighet att gräva upp liken ur deras gravar?

Hur mycket har vi förändrats från forumets första dagar. Vi har ju åldrats, men skriver vi inte samma junk fortfarande?

Jo, jag är på nostalgisk tripp, ni får ursäkta. Jag närmar mig en kritisk fyrtioårskris (fyra år före...) så jag minns mer än jag kommer att göra innan jag dör... :gremfrown:

chrull

Stockholm Kartell
Grattis Naug! + svar.

Till årets dummaste, mest korkade inlägg! :gremgrin:

rollspel.nu är ju fem år, och några månader. du var ju på femårskalaset, remembah?

de övriga frågorna får nån annan svara på.

Gardener

Champion
Re: Grattis Naug! + svar.

Det var själva webbplatsen www.rollspel.nu som fyllde 5 år, den öppnade 1 februari 1999. Så här såg det ut veckorna innan öppnandet (använder way back machine eftersom jag inte orkar leta upp originalfilerna).

Innan dess fanns det ett länkregister, forum och auktionen (som senare blev Legend Spelauktion) samt en del annat på min personliga sida The Yard: Rollspel.

Det finns för övrigt en artikel med lite historik över webbplatsens utveckling.

Johan K

Gammal & dryg
Nostalgi i kubik !!

OjOj !!
Här snackar v inostalgi i gigantiska mått ju !!
Mycket trevlig läsning iaf !!

/ Johan K, som blev omåttligt nostalgisk !!

Eva Florén

Swashbuckler

Ok, då står det hela lite klarare. Förutom att jag fortfarande undrar om det finns något kvar av det gamla forumens inlägg. Är de "döda" oåterkallerligen döda, eller finns det en möjlighet att gräva fram dem... om inte annat så i en trött gammal backup?

*drömmer om egna dumma inlägg.... och gamla hedervärda nivåer på inlägg*

Gardener

Champion

De ligger tyvärr i ett gammalt dataformat som jag inte har möjlighet att läsa längre. Jag har de senaste dagarna letat efter möjlighet att få ut all information, dock utan någon lösning än så länge. Jag ser det inte som en så jätteprioriterad sak att jobba på och jag har redan lagt ner massvis med timmar vid olika tillfällen tidigare för att försöka fixa det så jag kan inte lova något.

NecTech

Swordsman

Helt klart coolt...!! För en annan som varit med från tiden 98 så var bilderna i artikel klart undehållande....

MVH
NecTech

Eva Florén

Swashbuckler

Jag måste hålla med dig NecTech. Det var faktiskt oerhört fascinerande att jag tyckte de där uppläggen var så helskönt att jag faktiskt inom mig protersterade när nytt efter nytt utseende kom. Jag har helt glömt bort det nu, dvs, jag minns att jag protesterade. Och nu är utseendet på forumet guld. Men allt kan ju bli bättre...:)