Styrelsen har på uppdrag av årsmötet gått igenom föreningens stadgar. De föreslagna ändringarna som gick ut i kallelsen ser ut så här:
Om det är så att medlemmarna håller med om alla förslagen skulle vi kunna rösta igenom dem i klump.
Efter att den här tråden varit öppen ett tag kommer jag bedöma om det känns som att det är värt att ha den omröstningen (om det inte går igenom får vi rösta om förslagen var för sig, så då skulle klumpomröstningen vara bortslösad tid). Om någon tydligt säger "Jag tycker att vi borde rösta igenom förslag X separat" eller "Jag tycker att vi inte ska försöka ta dem i klump" så kommer jag säkert lyssna på det.
Om någon lägger ett ändringsyrkande, så att en eventuell stadgeändring är en som inte varit utlyst i kallelsen, måste denna ändring antas enhälligt (dvs ingen är emot den). De ändringar som är föreslagna behöver två tredjedelars majoritet för att bli antagna.
Ordet är fritt.
Inga kommentarer har kommit in efter att medlemmarna fått kallelsen. Följ gärna länken till arbetsgruppens förslag, där finns kommentarer också.Styrelsen said:De gällande stadgarna finns här; arbetsgruppens förslag finns här.
15.1.1. Styrelsen föreslår att namnet "Föreningen WRNU" behålls oförändrat.
15.1.2. Styrelsen föreslår att föreningens syfte lämnas oförändrat.
15.1.3. Under §7 Medlemmar, föreslår styrelsen tillägget:
"Medlem som blivit avstängd från forumet av redaktionen äger inte rätt att ta upp detta inom föreningen."
15.1.4. Under §8 Styrelsen, föreslår styrelsen att texten:
"Föreningens styrelse ska bestå av fyra personer eller mer."
ändras till:
"Styrelsen är beslutsför med minst tre personer."
15.1.5. Under § 13 Rösträtt, föreslår styrelsen tillägget:
"föreningens revisorer samt"
så att hela meningen lyder:
"På styrelsemöten har endast närvarande ur styrelsen rösträtt, föreningens revisorer samt redaktionen för hemsidan www.rollspel.nu har yttranderätt."
15.1.6. Under § 14 Röstetal, föreslår styrelsen tillägget:
"En medlem anses ha avgett en giltig röst när denne skrivit ett inlägg i därtill avsedd tråd och det tydligt framgår att inlägget ska räknas som en röst.
Endast medlemmar som avgett giltiga röster i en fråga anses ha varit närvarande under den frågan."
Om det är så att medlemmarna håller med om alla förslagen skulle vi kunna rösta igenom dem i klump.
Efter att den här tråden varit öppen ett tag kommer jag bedöma om det känns som att det är värt att ha den omröstningen (om det inte går igenom får vi rösta om förslagen var för sig, så då skulle klumpomröstningen vara bortslösad tid). Om någon tydligt säger "Jag tycker att vi borde rösta igenom förslag X separat" eller "Jag tycker att vi inte ska försöka ta dem i klump" så kommer jag säkert lyssna på det.
Om någon lägger ett ändringsyrkande, så att en eventuell stadgeändring är en som inte varit utlyst i kallelsen, måste denna ändring antas enhälligt (dvs ingen är emot den). De ändringar som är föreslagna behöver två tredjedelars majoritet för att bli antagna.
Ordet är fritt.