Nekromanti Årets bästa artikel

Dimfrost

Special Circumstances
Vad sägs om att ha en omröstning om årets bästa artikel i Fenix? Det kunde vara kul att se vad folk egentligen uppskattar mest, och kul att själv tänka tillbaka på alla artiklar man har läst. Det har ju röstats om bästa omslag tidigare så det här borde väl kunna funka, eller?

/Dimfrost

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vi kan ju spåna

Vi kan ju själva spåna fram ett gäng förslag. Måste hem och kolla vad som skrivits under året!

Eller ska vi ta från alla tre år?

/M

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Vi kan ju spåna

Ja, jag har ingen koll alls själv, jag måste bläddra igenom alla nummer. Och så måste jag få det nya numret först. :gremlaugh:

Alla tre åren låter nästan intressantare, eller vad säger ni andra?

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances

Okej, jag har ett problem: jag gillar ju inget, egentligen. Jag bläddrade igenom samtliga nummer (utom det senaste, som kom med posten idag) i går kväll, och det var ytterst få artiklar jag verkligen fastnade för. Visst, många är trevliga att läsa, men inget som jag direkt lägger på minnet. Det fanns inga artiklar jag tyckte var avsevärt bättre än resten, så det var svårt att välja. Några favoriter är dock "Area 51 -- finns sanningen därinne?" och "Skuggor över Rom" från nummer 2/04, "Ur led är tiden" från nummer 6/04, "Auberond" från nummer 5/05 och artikeln om The Portent som spelvärld från nummer 4/06. Vad tycker ni andra?

/Dimfrost

Eksem

Champion

Bästa artiklarna från i år:

3. Att jubla över en crit
Egentligen mer för ämnet än för utförandet, men fortfarande värd en tredjeplats.

2. Rollspel – spel eller ej?
Något traggligt och babbligt, men ämnet är kul, och artikeln är värd en andra plats.

1. Henri Durants memoarer
Ett helt suveränt, om än något avhugget, äventyr som nästan sålde mig Götter. Det börjar fan i mig klia lite i köptarmen bara när jag tänker på äventyret... lite romantiskt KULT eller nåt. Sjukt bra! Helt klart årets bästa Fenix-bidrag.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Weeeeee!

"1. Henri Durants memoarer"

*gör kyckling- förlåt gåsdansen*

Dimfrost

Special Circumstances
Det är väl inget annat att göra än att ge de som säger att vi bara gnäller här rätt. Hundratals inlägg skrivs om recensionerna (vilket i och för sig kan vara intressant), men nästan ingen orkar tänka efter vad som faktiskt har varit bra. Det tycker jag är ganska sorgligt.

/Dimfrost

Dilandau

Myrmidon
Dålit samvete

Okay då.

Min favvo är faktiskt den där MUA atikeln i senaste numret. Ubåtskaptenen. Har glömt bort titeln. Vet inte varför, men den triggade mig hårt. Odödliga ubåtskaptener... stordatorer ... vad kan gå fel?

Rising

Vila i frid
För min del är förklaringen en helt annan; jag anser mig inte ha tillräcklig koll på vilka artiklar som hör till det här året - samt jag är rädd att jag kommer glömma bort en massa viktiga artiklar om jag skulle försöka mig på en lista.

Jag kan alltså inte skriva en lista på vilka artiklar jag tyckte var sämst heller.

Så anledningen att jag låtit bli att göra en lista är för att jag inte anser mig kunna göra något sådant tillräckligt bra - inte för att jag tycker det är enklare att gnälla än att hylla.

Dilandau

Myrmidon
Sanning. Man skulle juv ilja ha en lista på alla artiklar. Jag kommer heller inte ihåg allt, och vad som hörde hit eller dit. Och jag har inte mina tidningar tillgängliga.

Bunny

Crazy like a fool
Re: Dålit samvete

"Odödliga ubåtskaptener... stordatorer ... vad kan gå fel?"

Precis! Ingenting kan gå fel!

Diggade dena rtikeln jag med... :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Ah, det är naturligtvis en giltig ursäkt. Jag ville främst få lite svar i den här tråden, och inge nödvändigtvis ge folk dåligt samvete. :gremlaugh: Själv fick jag bläddra igenom alla tidningarna när jag funderade över artiklar, mitt minne är verkligen dåligt.

/Dimfrost