Årets rollspels julklapp 2021 ?

Dr_Dängrot

Myrmidon
Vad är ett måste under granen i år när det kommer till rollspelsprodukter ?

Vad är THE big thing att få i sitt paket eller att ge bort i år ?

Badmojo

Old’s cool
Askhem.
Mardrömmar från Amerika.
The One Ring 2e.
Vaesen: Mythic Britain & Ireland.
Ngt av det nya från CoC Sverige.
Sirenens Klagan.

Last edited:

Dr_Dängrot

Myrmidon
En rollspelande AI?
Hade varit sååååå jäkla skön känsla att kunna dra igång en större kampanj som tar 1,5-2 år i real tid och spela en gång i veckan och veta att alla kommer att fullfölja . Ingen kommer att hoppa av halvvägs igenom kampanjen och ingen måste ta en paus på 3-4 månader och inget hattifnattande med personer som dyker upp vart 3:e spelmöte.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Jag tycks ha fått Wanderhome under granen, och enligt säkra källor är det årets hetaste julklapp! Men det största för mig är nog att (förhoppningsvis) få Sirenens klagan och Kopparhavet 2nd printrun.
Kollade lite lets play på wanderhome för ett tag sen , det verkar väldigt mysigt. Fick lust att spela en grävling i tweedkostym som naturligtvis är poet och en engelsk gentleman ☺ och självklart har hen runda glasögon på nästippen och ett fickur

Dr_Dängrot

Myrmidon
”Ja, konstapeln, jag erkänner. Jag groomade barnen. Men inte för sex! För Dungeons & Dragons!”
Faktum är att när jag var runt 28-29 års åldern så spelade jag rollspel med en gymnasieelev hen var 18 så hen var iofs vuxen. En gång skulle jag och en annan ut spelgruppen hämta upp hen med bil för att det kört ihop sig med bussen. Hen bodde förövrigt hemma hos föräldrarna

Hen berättade att för oss nästa spelmöte att hen fick ganska mycket att förklara inför sina föräldrar efter dom sett oss , dom undrade vad vi hade för intentioner med att umgås med deras 18 åringa barn när vi var mellan 28-35.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
En irl rollspelsgrupp 100% dedikerad till rollspel.

Helst skall ingen av dom ha familj , partner eller några andra intressen utanför rollspel så dom har 100% av sin fritid att avsätta till rollspelande.
Kära tomten. I år vill jag ha 1d6+1 hängivna OSR-spelare. De ska alltid vara friska, ha bra nätverk och kunna spela på tisdagar mellan klockan sju och tio.

Badmojo

Old’s cool
En tidig julklapp blir det. Kickstartern för Vaesen Mythic Britain & Ireland, som just gick över 5,6 mille och låste upp sista (?) töjmålet solo-regler, kommer som pdf den 23/12 till backarna. love it!
Det finns få saker som slår att mysläsa och plotta spelande över helgerna!

Jocke

Man med skägg
Hinner Death In Space ut innan veckan är slut kan jag inte tänka mig en bättre rollspelsjulklapp i år.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Jag har ju gett bort ett ex av Askhem till en kompis i julklapp så det vore ju kontraproduktivt av mig att inte lyfta det 😊

Vidare hämtade jag lägligt upp ett paket från Helmgast alldeles nyss, det känns som en perfekt julklapp till mig 😊

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
CY_BORG hade ju varit fantastiskt, men jag gissar att tre dagar är kanske någon dag för lite för att det ska vara möjligt.

Badmojo

Old’s cool
Jag har ju gett bort ett ex av Askhem till en kompis i julklapp så det vore ju kontraproduktivt av mig att inte lyfta det 😊

Vidare hämtade jag lägligt upp ett paket från Helmgast alldeles nyss, det känns som en perfekt julklapp till mig 😊
Askhem verkar slutsålt i verklighetens Askhem… annars hade det blivit ett i julklapp till en polare.

men Mardrömmar från Amerikat kom häromdagen.

entomophobiac

Low Prep High Play
Erbjud dig att spelleda/arrangera ett coolt spel! Att få den där sociala livlinan nu när restriktioner återkommer är värt en hel del. :)