Årets tryckfel: "G som i gängkrig", GothCon-utgåvan, som såg ännu häftigare ut när rubriktypsnittet byttes ut av okända hackare.
Årets "fan vad tid det tog": Doctor Who Sourcebooks, som skulle komma till femtioårsjubileet av Doctor Who, och två år senare fortfarande inte kommit upp till femtioårsjubileumsdoktorn.
Årets impulsköp: Chtulhu Britannica London, Curse of Nineveh, The Journal of Neve Selcibuc, The Journal of Reginald Campbell Thompson. Det var typ tusen spänn rollspelsgrunks, och jag kommer nog aldrig få spelleda dem.
Årets sommarprojekt: Velleman Vertex K8400 3D-printer, som jag har
mycket rollspelsskoj med.
Årets kampanj: Tyranny of Dragons. Det tog ett år, men nu är den slut.
Årets överraskning: D&D5. Jag fick inte spatt av levelsystemet, ens när kampanjen tog slut på level 17.
Årets besvikelse: Kickstartern för propsen till Masks of Nylle. Organisatören försvann och har inte levererat.
Årets "fan vad grunks jag skaffar till det här spelet": Cthulhu. Med tunga inköp som Horror on the orient express och Cthulhu Britannica. Som god tvåa kommer nog Dungeons&Dragons med Reign of Winter (ja, den är till Pathfinder, men kör jag den så är den i D&D) och en klase tillbehör, och som trea kommer nog FFG Star Wars.
Årets comeback: Feng Shui 2.
Årets "fan vad skönt att det är över": Snösaga. En superscriptad kampanj med ett superfrustrerande regelsystem (DoD Jubileumsutgåvan).
Årets "vill fortfarande spela, men kommer förmodligen inte få": Golden Sky Stories: Heart-warming roleplaying.
Årets "good riddance": 25 kilo. Så mycket mindre Krille är det nu jämfört med september 2014.
Årets "aaargh, vill ha!!!": Choklad. 25 kilo viktminskning har fortfarande inte dödat chokladsuget. Men chipssuget har jag i alla fall lyckats rå på.