Modul A – mötesordning
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU
Ansvarsfrihet är något årsmötet ger till styrelsen om de tycker att de har skött sig. Det innebär att allt som är redovisat anses vara i sin ordning. Om styrelsen får ansvarsfrihet anser föreningen i stort att de skött sitt uppdrag under året.
Att inte bevilja ansvarsfrihet är en ganska stor grej, och jag har förstått det som att det så gott som alltid följs av polisanmälan, till exempel om styrelsen smusslat undan pengar. Men äldre föreningsrävar än jag får gärna hjälpa mig här.
Något jag säkert vet är att ansvarsfrihet bara gäller det som redovisats. Om det visar sig att, t ex, den ekonomiska berättelse föreningen får se var falsk, och pengar har smusslats bort, kan inte styrelsen peka på beslutet om ansvarsfrihet och klara sig.
Jag tänker inte starta den här omröstningen förrän vi fått se, och helst godkänt, den ekonomiska berättelsen och revisorsditon. Men om någon har något annat att lyfta, som relaterar till hur styrelsen skött sig under året, så är ordet fritt för stunden.
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU
Ansvarsfrihet är något årsmötet ger till styrelsen om de tycker att de har skött sig. Det innebär att allt som är redovisat anses vara i sin ordning. Om styrelsen får ansvarsfrihet anser föreningen i stort att de skött sitt uppdrag under året.
Att inte bevilja ansvarsfrihet är en ganska stor grej, och jag har förstått det som att det så gott som alltid följs av polisanmälan, till exempel om styrelsen smusslat undan pengar. Men äldre föreningsrävar än jag får gärna hjälpa mig här.
Något jag säkert vet är att ansvarsfrihet bara gäller det som redovisats. Om det visar sig att, t ex, den ekonomiska berättelse föreningen får se var falsk, och pengar har smusslats bort, kan inte styrelsen peka på beslutet om ansvarsfrihet och klara sig.
Jag tänker inte starta den här omröstningen förrän vi fått se, och helst godkänt, den ekonomiska berättelsen och revisorsditon. Men om någon har något annat att lyfta, som relaterar till hur styrelsen skött sig under året, så är ordet fritt för stunden.