.Modul A – mötesordning
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU
Här ska vi fastställa årets budget och medlemsavgift. Precis som med verksamhetsplanen lämnar styrelsen ett förslag, medan årsmötet bestämmer hur dokumentet som antas i slutändan ser ut.
Här är vårt förslag:
Detta är inte det förslag som skickades ut i kallelsen, eftersom det ligger på det gamla forumet som vi inte kommer åt. Jag är inte helt nöjd med alla formuleringar, i bemärkelsen att jag tror att det finns saker som sticker i ögonen på folk som tycker att en budget ska se ut på ett visst sätt.
Ordet är fritt. Om ett tag kommer jag föreslå en lämplig beslutsordning, där jag ställer eventuella olika förslag mot varandra på ett finurligt sätt.
A1. Mötets öppnande
A2. Mötets behörighet
A3. Val av mötets ordförande
A4. Val av mötets sekreterare
A5. Val av två personer att justera protokollet
Modul B – Det gångna året
B1. Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året
B2. Ekonomisk berättelse för förra året
B3. Revisorernas berättelse för förra året
B4. Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
Modul C – Inval
C1. Val av årets styrelse
C1.b. Årets firmatecknare
C2. Val av årets revisor
C3. Val av årets valberedning
Modul D – Framtiden
D1. Årets verksamhetsplan
D2. Årets budget och fastställande av medlemsavgift
D3. Motioner
D3.1 Ny logotyp till Föreningen WRNU
Här ska vi fastställa årets budget och medlemsavgift. Precis som med verksamhetsplanen lämnar styrelsen ett förslag, medan årsmötet bestämmer hur dokumentet som antas i slutändan ser ut.
Här är vårt förslag:
Föreningens kassa består av donationer, och inga vidare åtgärder planeras för att utöka den under 2014. Medlemsavgiften för 2014 sätts till 0 kr.
De pengar som finns ska gå till engångsarrangemang, som Rollspelsdraken och Indierummet, vid behov.
Om någon arrangör finner det lämpligt att söka något bidrag i föreningens namn, till exempel Sveroks träffbidrag, ska eventuella inkomster därifrån främst gå tillbaka in i arrangemanget de söktes för.
Detta är inte det förslag som skickades ut i kallelsen, eftersom det ligger på det gamla forumet som vi inte kommer åt. Jag är inte helt nöjd med alla formuleringar, i bemärkelsen att jag tror att det finns saker som sticker i ögonen på folk som tycker att en budget ska se ut på ett visst sätt.
Ordet är fritt. Om ett tag kommer jag föreslå en lämplig beslutsordning, där jag ställer eventuella olika förslag mot varandra på ett finurligt sätt.