Ja, nu kommer vi till en intressant del av årsmötet. Val av förtroendeposter.
Men, valberedningen har gjort ett gott jobb för att hitta personer, och har lagt detta förslag.
Golvet är öppet för diskussion.
Detta är något som vi kämpar med, något med föreningens struktur gör att det inte har fungerat som det bör. Och det minskar intresset för föreningen och för arbete i föreningens bästa.Val av årets styrelse
Val av årets revisor
Val av årets valberedning
Men, valberedningen har gjort ett gott jobb för att hitta personer, och har lagt detta förslag.
Finns det andra som vill kandidera eller ställa upp? Detta kan vara en lite knepig fråga, eftersom styrelsen kommer att föreslå att vi ska lägga ner föreningen. Jag tolkar det som att OM föreningen ska avslå det förslaget, så MÅSTE det finnas en styrelse. Alltså, om en styrelse väljs här, så kommer beslutet om nedläggning att avslås.Mitt förslag kommer vara följande:
Styrelse:
Lupus Maximus (ordförande)
Möller (kassör)
Max Raven
Revisorer:
Pilzeman
[enbart en revisor pga få kandidater]
Valberedning:
[vakant]
---
Jag har frågat en person till om att ställa upp som revisor, och om hen kandiderar kommer jag istället föreslå mig själv som valberedning. Jag kandiderar dock till båda, så mötet kommer kunna rösta in mig om det t ex tycker att det är bättre att ha två revisorer och inga valberedare.
Golvet är öppet för diskussion.