Hej! Det är jag som är valberedning, och innan någon tycker att jag gör ett dåligt jobb så vill jag peka på min brasklapp från förra året när jag blev invald vilket var att jag kunde sköta formalian (dvs starta en valberedningstråd och hålla ordning på nominerade) men inte hade varken tid eller stark nog närvaro på forumet för att aktivt vaska fram kandidater.
De som än så länge kandiderar till några som helst förtroendeposter är:
Rymdhamster, som kan tänka sig sköta inrapporteringen till Sverok, och ha en styrelsepost utan andra ansvar än just inrapporteringen.
Pilzeman som ställer upp som valberedning om det gäller ungefär lika stor insats som nu i år. Ni har sett tråden jag skapade; det kan jag göra igen nästa år.
Slut på listan.
2015 års förtroendevalda, och vad de säger om att kandidera om för 2016:
Styrelse
Lupus Maximus (ordförande) – kandiderar inte om
Möller (kassör) – ej aktiv på forumet längre enligt Vicotnik
Max Raven – inte svarat
Stövelkatten – inte svarat
Rymdhamster – se ovan
Revisor
krank – kandiderar inte om
Valberedning
Pilzeman – se ovan
Så, valberedningens förslag kan förvisso uppdateras under mötet innan denna punkt måste beslutas om, men om det ser ut så här är mitt förslag att upplösa föreningen. Det kan vi inte göra på detta mötet eftersom det måste nämnas i kallelsen för att få beslutas om, så det skulle behöva ske på ett extrainsatt årsmöte efter detta, som sittande styrelse kallar till. Tror jag.
Men kom igen, Grottröj och Rollspelsdraken finns ju! Föreningen finns och, även om jag inte märker det personligen, gör saker! Visst kan du tänka dig att sitta i styrelsen och typ hålla koll på att de sakerna händer och när?