Valberedningens förslag, som uppdateras i takt med att läget klarifieras, ser nu ut som följer:
Lupus Maximus, ordförande
Vicotnik, kassör
Stövelkatten
Cissi
Lukas
Revisor:
Björn den gode
Valberedning:
Pilzeman
Jag tror personligen inte att det skulle tillföra så mycket att välja in suppleanter. Med internet-styrelsemöten kommer närvarosituationen ändå alltid vara att alla är nominellt närvarande medan några är i anden frånvarande (inte menat att döma de föreslagna, det brukar tyvärr bli så oavsett), så "när någon inte kan komma" blir liksom nonsens om ni inte har fysiska möten. Likaså, av erfarenhet från denna och liknande små föreningar, är formell beslutsförighet sällan särskilt viktigt, iaf inte på ett sätt som gör att det är värt att ha extra styrelsesuppleanter för att försäkra att vi har det. Om någon vill argumentera däremot, ge mig en konkret situation som känns sannolik i den här föreningen, som kan lösas enkelt genom att det finns två suppleanter men inte lösas lika enkelt på ett annat sätt.
Långt mycket viktigare än något annat, i den här typen av styrelse, är initiativkraft och driv. Det hjälper inte suppleanter till med. Om någon av de två föreslagna suppleanterna har mer av det att ge i år än någon av de andra föreslagna till styrelsen, tycker jag vi ska byta ut dem. Annars tycker jag styrelsen ska ha dem i åtanke och se om föreningen kan dra nytta av dem i någon arbetsgrupp.