kwarnberg
Swordsman
Det kan vara så att jag lite vid sidan av andra projekt arbetar på ett litet spel om antropomorfiska ekorrar, som kan liknas vid en blandning mellan Mouse Guard, Redwall, Mutant: År Noll och datorspelet Banished. I korthet handlar det om en grupp ekorrar som av en eller annan anledning tvingas ut i vildmarken för att bygga ett nytt hem, och grunda ett nytt samhälle. Spelet går rätt fort genom årstiderna, och jag kommer med hjälp av en vanlig kortlek slumpa fram diverse hot och händelser som de små gnagarna behöver handskas med. Och som alltid när jag ska skriva tabeller kör jag fast nästan omedelbart. Så jag tänkte be er om lite hjälp.
Rabbla årstidsrelaterade hot och händelser för mig! Med hot kan det kan handla om väderfenomen, djurattacker och sånt. Händelser är mer festligheter, barnafödsel, ekorrar som trillar av pinn (pun intended), mystiska besökare som hälsar på, osv.
Rabbla årstidsrelaterade hot och händelser för mig! Med hot kan det kan handla om väderfenomen, djurattacker och sånt. Händelser är mer festligheter, barnafödsel, ekorrar som trillar av pinn (pun intended), mystiska besökare som hälsar på, osv.