läste inte hela rapporten utan hoppade till resultatdelen om rollspel eftersom det var den biten som intresserade mig.
Blev inte direkt chockerad över resultaten, att många är kritiska till rollspel och ser faror om man utför hobbyn "fel".
Känner igen svaren från barndomens lärare och vänner, för att inte tala om föräldrar som trodde vi var på väg att bli satanister
Dock är jag som blivande lärare väldigt nöjd med elevernas kritiska hållning mot media, något jag själv ibland kan upplevas saknas ute i skolorna. Det skrivna ordet har ibland en tendens att ses som lag. Skönt att det inte är så överallt med andra ord.
Att lärare nummer 3 är kritisk till ondskan och mörker i rollspel känns rätt naturlig, men speglar också vad jag tolkar som att hon inte egentligen har reflekterat över det egentligen, har själv haft många lärare som utryckte besvikelse när hon upptäckte att vi INTE spelade mer om ondska och mörker, eftersom hon kom fram till att rollspel ju var ett bra sätt att hantera sådana känslor.
Hade iaf varit intressant att veta vilken nivå dessa elever och lärare studerade/lärde ut på. Har som sagt inte kollat så noga så det kanske finns där någonstans, men förstår ju också att ni kanske har utelämnat det av krypteringsskäl.
\Marcus som tycker det är ett bra och aktuellt ämne ni har valt att forska om.