Till Codexansvariga: Glad men orolig!
Denna kombinerade oro å glädje delas av många kan jag tillägga...
Glad eftersom det har blivit en MYCKET stilfull och välgjord tidning, orolig då jag ser vartåt koncentrationen verkar
barka, nämligen datorspel i ALLMÄNHET. Att ha med datorspel är ju bara kul, och jag skulle även kunna gilla
en såpass stor del datorspel som det är nu om det enbart rörde sig om rollspel på dator, eller spel med ngn direkt
anknytning till rollspel/figurspel (tex Warhammer-spelen & Fallout:tactics), men nu verkar Codex luta åt att
göra denna recensionsbit snarlik vilken annan datatidning som helst, vilket gör mig besviken. =(
Spel som Tribes 2, Undying, Severance, Black & White har ingenting å göra i Codex tycker jag, dem kan jag läsa
lika bra recensioner om i 2a tidningar. Det ni kan ge är ju expertrecensioner på CRPG's!
Detta i kombination med att det direkta rollspelsmaterialet har ungefär samma antal sidor ända sen de betydligt
tunnare Codex 4-5, ja tom mindre tror jag, i feta 132 sidors Codexen ---> MER ROLLSPEL ÅT FOLKET!!!
Att ni i ledaren skriver att ni "behållt rötterna" är dock nästan en bekräftelse på att ni är medvetna om att ni inte
prioriterar rollspel o 1a hand nåmer, och inte ens på delad första plats, eller?
Nu har ju det underbara 29 kronors priset behållts varför jag kan förlåta er, men om priset snart höjs till förmån för
det ökade sidoantalet som inte ger en sida mer rollspel, då blir jag riktigt lessen och innåtvänd.
//LOBO, som älskar Codex ändå
<> Insanity isn't that bad, as long as you have someone to share it with <>