Det finns vardagliga händelser i alla tabeller. Men kopplad till respektive kategori. Eftersom yrket Bonde inte finns med i Eon IV så finns det ingen tabell kopplad till just den typen av leverne.Jag undrar vilken av kategorierna såna här sköna grisbonde-händelser kvalar in i.
Det i sig är ju stor skandal, dock. Grisodlingen är på något sätt Eons rötter, och systemets kanske största behållning brukade vara att det var regelsystemet där en bondpiga eller en fåraherde kunde göras lika intressant som en riddare, en magiker eller en alvhjälte.Eftersom yrket Bonde inte finns med i Eon IV
Fair enough, men om man inte kan slumpa fram en vettig karaktär helt och hållet så är det fail.Jag tycker det är positivt att ni har minskat ner tabellerna till bara 4 stycken då jag tidigare upplevt att flera av tabellerna i tidigare eon versioner har varit mindre intressanta att få.
Idealiskt så ska ju endera approachen funka; man ska kunna slå för att få inspiration till en grundvision, eller för att få en grundvision till att börja med.Kände att i Eon III så är det bättre att rulla sina huvud tabells slag innan man ens börjar fundera på karaktär då dom bestämmer mycket, nu verkar det mer som man kan komma med en ide och sen slå och utveckla den.
Blasphemy said:VA! - jag visste det EONIV kommer bli en katastrof för oss socialrealistrollspelare!!!Eftersom yrket Bonde inte finns med i Eon IV så finns det ingen tabell kopplad till just den typen av leverne.
Händelsetabellerna blir generella.Nu vet jag inte om man bestämt att Eon IVs tabeller ska fokusera uteslutande på Jargien eller ej, jag ser stora för- och nackdelar either way.
Check...Det skall absolut vara många resultat så många som möjligt!
Som rollperson så kommer du slå fram din bakgrund (100 resultat). Utifrån denna kommer du dels få färdigheter och ett slag på någon av tabellerna. Det blir i samma stil som familjetabellen även om det inte säger något om familjens relation till rollpersonen.Att famlijetabellen sloppas tycker jag är tråkigt, den hade kunnat bli riktigt bra om man lade ner lite energi på dem!
Jadå... Det stora jobbet att konvertera Färdigheter och Attribut är enkelt och när du gjort detta får du fram nya härledda världen.Kommer det gå att konvertera sin Eon III karaktär till Eon IV på ett smidigt sätt?
Kommer det att vara ett lika flexibelt magisystem som i Eon III? Jag gillar det hela med extemporatörer och improvisation.Blasphemy said:Det som däremot kommer att bli lite mer problem är Ceremonier, Besvärjelser och Ritualer. I dessa fall kommer spelaren få lov att välja nya från de som finns i boken och får försöka välja de som liknar de tidigare.