Nekromanti Åter från garaget

Oldtimer

Slava Ukraini!
Efter att ha letat efter något helt annat (hårddisk åt Zorbeltuss) lyckades jag komma tillbaka med en hög nya skatter. Jag slår ihop det med vad som återstår av min förra skatthög:

Neoviking Ett tidigt svenskt rollspel. 100% kompatibelt med Neobunnies
Alderac Entertainment: Sundered Faith Ett miniäventyr till D&D3
Avalon Hill: Black Magic Ritual Kit En av de två mest mystiska produkter som gavs ut av Avalon Hill. En instruktionslåda för hur man utövar svart magi. Tur att Expressen inte fick syn på den på 80-talet.
Avalon Hill: Witchcraft Ritual Kit De andra av de två mest mystiska produkter som gavs ut av Avalon Hill. En instruktionslåda nybörjar-häxan. Komplett med masker.
Ballantine Books: Star Trek, Star Fleet Technical Manual Inget rollspelsmaterial, men en guldgruva för Star Trek-fantasten.
Chaosium: Cthulhu Now Nutida Cthulhu-kampanj
Chaosium: Terror Australis Cthulhu-kampanj Down Under
Eon Products: Cosmic Encounter Lådan innehåller en massa expansioner också. Jag tror att det är Expansion 1-4.
Fantasy Games Unlimited: Lords & Wizards Conquer and Rule an Empire
Fantasy Games Unlimited: Gladiators "Realistic Simulation of Gladiatoral Combat". Vad varje Spartacus har väntat på.
GDW: Snapshot Utökade stridsregler till fina gamla Traveller
Judges Guild: Campaign Hexagon System Ett tjockt häfte med tomma hexkartor och en massa tabeller för att fylla dem.
Judges Guild: Wilderlands of High Fantasy Ej komplett. Endast karta två (Player and Judge) och karta fyra (Player) finns kvar.
Judges Guild: Of Skülls änd Scräpfäggöt Green Ett äventyr för AD&D skrivet av Bob Blake.
Lincon: Xenon - Helvetets Skorsten Ett AD&D-scenario från Lincon 85. Av Åsa Hedenskog, Peter Printzén och Håkan Ackegård
Mayfair Games: The Wizard's Vale Ett äventyr till AD&D. Det första i en serie (Fez).
Mayfair Games: Dragons of Weng T'sen Ett äventyr till AD&D som utspelar sig i 1000-talets Kina.
Metagaming Concepts: Stellar Conquest "A game of space exploration and combat". Från företaget där Steve Jackson inledde sin karriär.
Metagaming Concepts: Rivets Snabbspelat mini-wargame om strider mellan robotar
Necromancer Games: Demons and Devils Tre mini-dungeons till D&D3. "Third edition rules. First edition feel."
Nova Game Designs: Lost Worlds, Giant Goblin with Mace and Shield Lost Worlds är ett duellspel baserat på Ace of Aces. Minst två böcker behövs för att kunna använda det. Två exemplar av Titans svenska regelöversättning medföljer.
Nova Game Designs: Lost Worlds, Fighter Mage with Magic Sword
Nova Game Designs: Lost Worlds, Wraith with Sickle
Nova Game Designs: Lost Worlds, Man in Chainmail with Sword and Shield
Nova Game Designs: Lost Worlds, Woman in Scale with Sword and Shield
Nova Game Designs: Lost Worlds, Skeleton with Scimitar and Shield
Penguin Books: Steve Jackson's Sorcery! Den första i en serie solospelböcker skapade av Steve Jackson (UK). Innehåller "The Sorcery Spellbook" och "The Shamunanti Hills"
Penguin Books: Kharé - Cityport of Traps Den andra i en serie solospelböcker skapade av Steve Jackson (UK).
Sleuth Publications: Sherlock Holmes: Consulting Detective Ett mysteriespel för en, två eller fler spelare.
SPI: Drive on Stalingrad Klassiskt wargame
SPI: Sniper! Klassiskt wargame
Task Force Games: Starfire II Snabbspelat mini-wargame om strider mellan rymdskepp
Titan Games: Morgonstjärnan Nr4 Traveller-numret
Titan Games: Morgonstjärnan Nr5/6 Dubbelnummer om AD&D
Titan Games: D&D Låda 1: Basregler (med Expertreglerna i samma låda) Det förmodligen sista exemplaret jag har kvar av vårt översatta D&D. En röd låda (den stabila och hållbara av våra två lådor) med alla fyra regelböckerna (basregler och expertregler) i. Lådan har fått sig någon smäll, men böckerna är fina.
TSR: Top Secret/S.I. Spelledarskärm Till skärmen hör även ett stort ark med golvplaner över diverse byggnader och platser, samt ett ark "Cardboard Heroes"
TSR: AD&D 2nd edition Monstrous Compendium En pärm full med monster
TSR: UK6 All That Glitters... Ett äventyr till AD&D. Skrivet av Jim Bambra (TSR UK).
TSR: The Dragon's 2nd Birthday Present Ett Backgammon-bräde fullt med drakar tryckt på ganska tunn papp i amerikansk motsvarighet till A2.
TSR: AD&D Bloodstone Pass Enbart ävertyrshäftet
TSR: The Dragon Dungeon Design Kit En gammal Dragon-bilaga från 1981
TSR: The Dragons life story Ett index för The Dragon volym I-IV samt The Strategic Review nr 1-7
TSR: Fantasy Worlds 5 En informationstidning från TSR UK
TSR: Food Fight Ett mini-spel som följde med The Dragon från december 1980
TSR: FR1 Waterdeep and the North Kartorna saknas
TSR: Dragonlance Boardgame
TSR: FA1: Halls of the High King Ett äventyr för AD&D2 till Forgotten Realms skrivet av Ed Greenwood själv.
TSR: D&D Basic Rules Set 1 Den så kallade "red box" eller "Mentzer Basic Set". Den version av D&D som översattes till svenska av Titan Games. Komplett med tidsenliga tärningar och vaxkrita.
TSR: D&D Basic Rules Set 1 Den så kallade "red box" eller "Mentzer Basic Set". Den version av D&D som översattes till svenska av Titan Games. Komplett med tidsenliga tärningar och vaxkrita, men lådan är rätt tilltufsad.
TSR: D&D Expert Rules Set 1 (regelbok saknas) Den så kallade "blue box" eller "Mentzer Expert Set". Den version av D&D som översattes till svenska av Titan Games. Regelboken saknas, men äventyret ("The Isle of Dread"), tidsenliga tärningar och vaxkrita finns med i lådan.
TSR: Heartquest 1: Ring of the Ruby Dragon Pick a path to Romance and Adventure. Solospelbok i en romantisk sagovärld.
TSR: Heartquest 2: Talisman of Valdegarde Pick a path to Romance and Adventure. Solospelbok i en romantisk sagovärld.
TSR: Heartquest 3: Secret Sorceress Pick a path to Romance and Adventure. Solospelbok i en romantisk sagovärld.
TSR: Heartquest 4: Isle of Illusion Pick a path to Romance and Adventure. Solospelbok i en romantisk sagovärld.
TSR: Super Endless Quest 3: Escape from Castle Quarras Solospelbok i AD&D-miljö skriven av Douglas Niles.
TSR: Fantasy Forest 1: The Ring, the Sword, and the Unicorn Pick a Path to Adventure. Solospelbok för de yngre barnen (fast på engelska).
TSR: Fantasy Forest 2: Ruins of Rangar Pick a Path to Adventure. Solospelbok för de yngre barnen (fast på engelska).
TSR: Fantasy Forest 3: Shadowcastle Pick a Path to Adventure. Solospelbok för de yngre barnen (fast på engelska).
TSR: Fantasy Forest 4: Keep of the Ancient King Pick a Path to Adventure. Solospelbok för de yngre barnen (fast på engelska).
TSR: Fantasy Forest 9: Jasons First Quest Pick a Path to Adventure. Solospelbok för de yngre barnen (fast på engelska).
TSR: Fantasy Forest 10: The Lost Wizard Pick a Path to Adventure. Solospelbok för de yngre barnen (fast på engelska).
Wizards of the Coast: D&D4 Monster Vault En låda full med monster och marker. Plus ett äventyr med golvplaner.
Wizards of the Coast: D&D4 Character Record Sheets Innehåller även blanka Power Cards
Wizards of the Coast: D&D4 Preview Races and Classes Beskriver designarbetet som ledde fram till raserna och klasserna i D&D4
Wizards of the Coast: D&D4 Preview Worlds and Monsters Beskriver designarbetet som ledde fram till världen och monstren i D&D4
Wizards of the Coast: D&D4 Monster Manual Första monsterboken till D&D4
Wizards of the Coast: D&D3 Shadows of the Last War Första äventyret i Eberron. Av Keith Baker själv.
Wizards of the Coast: D&D3 Whispers of the Vampire's Blade En fristående fortsättning på Shadows of the Last War. Skrivet av David Noonan.
Wizards of the Coast: D&D3 The Sinister Spire Ett äventyr av Bruce Cordell och Ari Marmell
Wizards of the Coast: Dragon 152 Inkluderar även Polyhedron #51
Wizards of the Coast: Dragon 283
Wizards of the Coast: Dragon 285
Wizards of the Coast: Dragon 294
Wizards of the Coast: Dragon 299
Wizards of the Coast: Dragon 307 Innehåller en karta över landet Westeros (Västerås?).
Wizards of the Coast: Dungeon 86
Wizards of the Coast: Dungeon 87
Wizards of the Coast: Dungeon 89
Wizards of the Coast: Dungeon 92
Wizards of the Coast: Death at Whitehearth 16-sidigt häfte med en Eberron-novell av Keith Baker.

Precis som förra gången orkar jag inte sitta och hitta på en massa priser på alltihop, så ge mig ett schysst bud om det är något du vill ha. Tycker jag att det låter bra (vilket jag förmodligen gör) är prylen din.
Faktisk fraktkostnad tillkommer alltid (om du inte plockar upp det här i Lindome eller övertalar mig att lämna av det någon annanstans), så det behöver vi inte ha med i budgivningen.

Och för de som bor i närheten, finns det fortfarande massor av tennfigurer på köksbordet. Det börjar bli ett problem att äta frukost...

Arfert

Facit
Följande:

"TSR: D&D Basic Rules Set 1 Den så kallade "red box" eller "Mentzer Basic Set". Den version av D&D som översattes till svenska av Titan Games. Komplett med tidsenliga tärningar och vaxkrita." Den med snygg låda.

"Judges Guild: Campaign Hexagon System Ett tjockt häfte med tomma hexkartor och en massa tabeller för att fylla dem."

"Judges Guild: Of Skülls änd Scräpfäggöt Green Ett äventyr för AD&D skrivet av Bob Blake."

Caligo

Swashbuckler
Tar nedanstående....

Nova Game Designs: Lost Worlds, Giant Goblin with Mace and Shield Lost Worlds är ett duellspel baserat på Ace of Aces. Minst två böcker behövs för att kunna använda det. Två exemplar av Titans svenska regelöversättning medföljer.
Nova Game Designs: Lost Worlds, Fighter Mage with Magic Sword
Nova Game Designs: Lost Worlds, Wraith with Sickle
Nova Game Designs: Lost Worlds, Man in Chainmail with Sword and Shield
Nova Game Designs: Lost Worlds, Woman in Scale with Sword and Shield
Nova Game Designs: Lost Worlds, Skeleton with Scimitar and Shield

anth

Vetefan
muahaha, nu ska jag förvandla alla som säger emot mig på forumet till grodor. :gremsmile:

Avalon Hill: Black Magic Ritual Kit
Avalon Hill: Witchcraft Ritual Kit

Edit: darn, Robban hann före. Jag får väl gå och köpa en panda i närmaste leksaksaffär och börja utöva woodoo. :gremsmile:

Zjivago

Veteran
Ja, det ser ju spännande ut, inte för att jag kan se exakt vad det är, men det är väl en del av tjusningen kanske :gremwink: Vilka tillverkare är det huvudsakligen?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Någon annan bad mig ta foton på dem, men det skulle antagligen ta en månad om bilderna skulle bli bra. :gremcrazy:
Tillverkare? Tja, det är väl Minifigs, Grenadier, Asgard, Citadel, m fl. Lite blandad kompott.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Själva brickan kostar nog cirka 29 kr på Ikea. Men du kanske menar figurerna på den? :gremsmile:
Det är nog runt 250 stycken figurer på den. Vill du ha allihop?

Robban

Hero
Haha, nä det var brickan jag menade. Ser tyvärr inte tillräckligt för att kunna bedöma om jag vill ha figurerna eller inte. :gremtongue:
Edit: Zjivago har dock första tjing på dem, oavsett.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jag kan göra ett försök att placera dem på ett ljust underlag och använda en bättre kamera. Men det får bli i morgon. Nu är det dags för sängen.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jag har kommit hem vid läggdags varje kväll den här veckan, så det har inte funnits krafter till det ännu.
Men om jag bara kommer hem i rimlig tid ikväll, så blir det fotografering. :gremsmile: