chrull;n52438 said:
Jag tycker våra moderatorer är fega och väntar alldeles för länge med att faktiskt moderera och när de gör det är det ofta med ganska otydliga "nu får alla lugna ner sig och vara snälla" istället för klara besked om vilka som ska skärpa sig, klara varningar eller avstängningar. Personligen tycker jag att en användare som redan fått en varning i en tråd/den senaste veckan borde kastas ut direkt om det blir läge för en varning till, oavsett vad det gäller.
Det daltas för mycket helt enkelt, och det har genom åren lett till att vi har flertalet användare som gjort det till en sport att hela tiden ligga precis på gränsen till vad som är okej, eller hela tiden testa gränsen. Det hade antagligen kunnat undvikas genom att snabbt ge dem avstängningar och se till att de avstängningarna antingen blir längre för varje gång eller kanske alltid blir permanenta efter X gånger.
Medhåll. Jag vet att jag är en av dem som uppfattas som ofta uppfattas som otrevlig men om jag beter mig illa så vill jag gärna höra det, riktat direkt mot mig, och inte genom kollektiv bestraffning i form av trådlåsning. Moderingarna är ofta, och var i det här specifika fallet, väldigt otydliga och jag vet inte vilka specifika inlägg (utöver mitt "
inlägg som bara innehåller animerade bilder" vilket jag inte visste var ett regelbrott) som åsyftades. Avstängningsskalpellen är bättre än trådlåsningsgranaten och ger tydligare riktlinjer inför framtiden kring vad som är eller inte är OK.
Sista modereringen i tråden är så konstig att jag inte riktigt vet vad jag ska säga om den.
"
Eftersom det återigen har bevisats för mig och mina moderatorskollegor att det inte går att diskutera en del ämnen på det här forumet utan att det ska bli såhär, kommer tråden nu att stängas.
(--)
Men en sak är säker, jag delar härmed ut en ordentlig varning till alla inblandade i den här tråden. Ni borde veta bättre!"
Va!? "alla inblandade i tråden", vad är det för skitsnack? Vad gjorde Måns, Tre Solar, Übereil, MattiasLejbrink, kloptok, Recca, Mundo, Sapient, God45 och Ymir för fel?
Jag kan hålla med om att en tydlig moderering var motiverad men formen och motiveringen stör mig. Är det jag som gått över gränsen så tveka inte att säga till, jag är inte sämre än att jag kan ändra på mig om jag får veta vad som är oönskat beteende.