chrull
Stockholm Kartell
Eller så hade tydligare varningar och tydligare påföljder fått dig att inse att du behövde skärpa dig? Och hade andra användare skött sig bättre så kanske inte du hade gått över gränsen lika ofta heller?Recca;n52470 said:Oj nu gillade jag ju inlägget innan jag läste klart det. Gillade första stycket. Sen erinrade jag mig alla gånger jag blivit avstängd och insåg att jag nog hade varit permanent avstängd om den regeln du föreslår gällt från början. Det hade varit tråkigt.
Långt ifrån alla användare som är stökiga från början växer upp och blir "bra" användare. Jag tycker inte communitiet ska behöva stå ut med stökiga nya användare i förhoppningen om att det visar sig att de efter ett tag blir bättre medlemmar.
Sidospår:
Jag upplever också att det är väldigt varierat när det kommer till varningar och trådlåsningar på forumet. Vad som verkade vara helt okej en vecka i en tråd där en moderator själv är med och flamsar/småbråkar blir plötsligt till en varning eller avstägning i en annan tråd veckan efter.
(det där med roliga giffar är ett bra exempel, ena veckan är det skojj och tre admins trycker på Gilla på inlägget, nästa vecka leder det till en varning.)