Cybot
Mest spelbar
Re: En klase förslag
Nej det är den ju inte, tyvärr. 93-97
Nej det är den ju inte, tyvärr. 93-97
Hmm... om själva konceptet är lånat från »League of Extraordinary Gentlemen« så borde väl Alan Moore vara självskriven som en av de medverkande? Inte för att jag vet vad han skulle göra i sällskap med Inspector Gadget, men ändå...För mig är allt bra från åttiotalet gjort av Chris Claremont, Alan Moore, Neil Gaiman eller Frank Miller...
Men... är det inte lite för enkelt? Vem är elakingen, de uppenbara? Nää, om man ska ha en åttiotalsskurk så är väl Kim Jong Il eller någoon annan gök som ingen bryr sig om som är han som drar i trådarna bakom scenerna och Reagan och Thatcher som springer hans ärenden. Tvi för enkla val."Naturligtvis en konspiration med Reagan och Thatcher."
Hmmm, tål att tänkas på. De ÄR förvisso lysande skurkar (i min vackert vinröda spelgrupp, åtminstone).
Om vi ska vara petiga med årtal så gick serien Highlander 92-97..."Mannen från rymden" hette en serie jag aldrig såg, "Highlander" en annan (ja, jag vet...). Om du gillade någon av dem kanske du blir glad om jag påminner.
Gråskalor kom man på under 90-talet, 80-talet var svartvitt, med kolsvarta skurkar och hjältar som är så goda att de lyser i mörkret, gärna tillsammans med övertydliga moralkakor.Jag ämnar försöka hålla Alan Moores League of Extraordinary Gentlemen-känslan så gott jag kan; alltså, tidsandans ikoner i ny tappning, karaktärer med svärta och som inte är alltigenom sympatiska
Jag har ingen bra måttstock för att sammanfatta ett decenniums hjältemoral, och det är skönt med folk som ifrågasätter etablerade "sanningar", men hur tänker du nu?Gråskalor kom man på under 90-talet, 80-talet var svartvitt, med kolsvarta skurkar och hjältar som är så goda att de lyser i mörkret, gärna tillsammans med övertydliga moralkakor.
Inte vad jag kan komma ihåg. De TV-serier och filmer som jag kommer ihåg var väldigt starkt polariserade (med några mycket få undantag). 90-talet däremot, där fanns det nästan inte en enda helt god hjälte, de var alla rätt mörka.Jag har ingen bra måttstock för att sammanfatta ett decenniums hjältemoral, och det är skönt med folk som ifrågasätter etablerade "sanningar", men hur tänker du nu?
Från vilket decennium som helst kan man förstås plocka fram populärkultur som stödjer vilken åsikt man vill, men det 80-tal jag minns hade i alla fall den uttalade självbilden att gråskalor och dystopier var på modet.