Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag tycker också det ska vara mer vitt
Attachments
-
56.7 KB Views: 0
Jag tycker att det där ser bättre ut. När originalbilden är omgiven av vitt ser det ut som en konstigt klippt bild. Här ser det ut som ett hål i ett vitt golv, och att resten av omslaget också är en del av bilden.Rymdhamster;n313794 said:Jag tycker också det ska vara mer vitt
Inte för att käfta emot (många bra tankar, ceruleanfive!), men den här ändringen avråder jag från. Jag tycker att den nuvarande formuleringen är precis lagom osexig.ceruleanfive;n313766 said:[- - -]
[*]"Det akademiska och byråkratiska Vävargillet" är inte supersexigt. "Det mytomspunna och mäktiga Vävargillets", eller något fränare kanske vore att föredra?
[- - -]
Ja, jag börjar alltmer luta åt att köra på den varianten också. Det bär mig alltid lite emot att "göra våld" på en illustratörs arbete, men jag tror att det faktiskt blir bättre. Också ganska mycket i linje med min ursprungliga tanke.pappa;n313819 said:Schysst! Men jag håller med om att bildens beige antingen ska vara helt vitt, eller att resten av omslaget ska vara samma färg som det beiga. Tycker att Rymdhamsters förslag är det bästa hittills.
Jag testade lite centrering men tyckte inte riktigt att det funkade heller. Men jag gör ett nytt försök, återkommer med resultatet. Kanske funkar det bättre ifall jag hittar rätt typsnitt – har du några förslag?pappa;n313819 said:Däremot vet jag inte om titeln och undertiteln kanske ska göras lite mer spännande. Prova lite olika typsnitt, och prova att centrera det. Bilden i sig är ju väldigt centrerad i sin komposition och det blir i min värld märkligt att inte följa det även i titeltypografin. Prova!
Papyrus?krank;n313852 said:Kanske funkar det bättre ifall jag hittar rätt typsnitt – har du några förslag?
Dimfrost;n313904 said:Jag tror att omslaget skulle må bra av en riktig logga och inte bara en titel i ren text.
Tror ändå att det är rätt stor skillnad. Det här verkar ju snarare vara en fantasydeckare (Grym genre!).Måns;n314010 said:Det ser grymt trevligt ut det här! Allt låter som ett äventyr till Kopparhavets hjältar* (vi verkar ha ganska likt avstamp även om vårt fokus även omfattar mer klassiskt äventyrande). Men just mysterispel inspirerat av sumer är ett av våra designmål Med det sagt så är det är givet köp och illustrationerna ser fantastiska ut, och så även kartan! När kickstartas det? Eller släpps?
*Vilket ska tolkas som att jag ger det alla tummar upp och inte (enbart) som skamlös egenreklam
Jepp, notera "äventyr till" i inläggetLeon;n314013 said:Tror ändå att det är rätt stor skillnad.