Nekromanti Öka grundegenskaper i Mutant:Å0?

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Sitter och påtar med ett hack, kanske jag ska förtydliga. Det finns ju en tydlig poäng med att man inte kan öka grundegenskaperna just i MÅ0, pga mutationsekonomin as it were, men då jag tweakat systemet för en helt annan värld skulle jag vilja kunna göra det.

Finns det regler för detta i t ex Genlab Alfa? Om inte, funkar det att ta 15 XP för en grundegenskapsökning? Färdighetsökning eller ny talang kostar ju 5, men då alla har minst 3 färdigheter som går på varje grundegenskap plus att dessa styr hur mycket trauma man klarar känns det ju som om det bör vara rejält mycket dyrare.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,785
Location
Eslöv
Jag skulle nog satt det på 20 faktiskt.
Dels styr det 3 till 4 färdigheter (kan ju vara din bonusfärdighet också) samt att det ofta ger någon annan typ av bonus också, som resistents mot ett visst trauma, bärförmåga, etc.
 
Top