Nekromanti Önskan om funktion

Troberg

Sinister eater
En sak som jag tror dels skulle vara praktisk, dels skulle minska mängden skräpinlägg är en funktion när man läser ett inlägg för att 'Svara som PM'.

Med andra ord skulle man i stället för att posta ett svar i tråden skicka ett PM till författaren av inlägget man svarar på, komplett med citatfunktioner och sånt.

Visst, man kan kopiera texten, klicka några gånger och på så sätt åstadkomma det manuellt, men inte alla orkar det. Dessutom är det lättare att gnälla på Gardener... :gremgrin:

Quan'talis

Swashbuckler
En lustig sak med den funktionen är att varje gång jag använt den har jag fått ett felmeddelande där det stått att meddelandet inte gått fram, men jag har ändå fått svar på meddelandena i fråga, så det har tydligen funkat i alla fall.

JPS – för att muntra upp Troberg efter att han råkat ut för det fruktansvärda sociala stigma det innebär att fråga efter en funktion som redan finns postar jag förljande bild, tillverkad av Quadrante :

Ser du vad det är, Troberg? Just det, en :gremgrin: med en pulsjetmotor i näsan...

Troberg

Sinister eater
Men... Det är ju fusk ju... [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Gardener

Champion
Teamet för att skapa funktioner ni vill ha långt innan ni vet att ni vill ha dom har slagit till igen!

Gardener

Champion
Vad får du det felmeddelandet ifrån?

Det är förvisso ett hack av mig så det innehåller säkert mer fel än bara den konstiga texten, men det är PM-systemet som hanterar svaret, och den tror jag inte kan säga att meddelande inte kommer fram...

Quan'talis

Swashbuckler
Jag svarade på ditt inlägg med ett PM och fick följande felmeddelande:

"Vi kan inte fullfölja.
Kunde inte hitta inlägget.

Det här behöver nödvändigtvis inte vara ett fel. Om du tror att detta är ett fel så kan det vara något så enkelt som att din webbläsare är inställd för att inte acceptera cookies. Om du tror att det här är ett server-problem ta kontakt med red@rollspel.nu och låt oss veta exakt vad som gick fel, vid vilken tidpunkt och på vilken sida så vi kan fixa problemet så fort som möjligt. Annars kan du använda din bakåtknapp för att komma tillbaka till föregående sida. "

Om allt gick som det brukar antar jag att du fick meddelandet. Och om ingen annan får det här felmeddelandet får jag väl skylla det på trollen...

JPS

Gardener

Champion
Det var en kombination av saker, dels saknades texten "Kunde inte hitta inlägget" tidigare vilket antagligen förvirrade extra mycket (men det har jag ju som du ser lagt till redan). Inlägget den inte hittar är det man gjorde en kommentar på, tanken är att man ska föras tillbaka till sidan man kom från men det fungerar uppenbarligen inte som det ska. Jag jobbar på det.

Gardener

Champion
Nänä, vi är alltid försiktiga med sånt. Det måste vara troberg som försökte åka tillbaka och övertyga sig själv att inte skriva den där frågan.

Nightowl

Champion
Det måste vara troberg som försökte åka tillbaka och övertyga sig själv att inte skriva den där frågan.
Ämlans Troberg! Han må snacka om fri fart utanför tätort hur mycket han vill, men när han kör sin pulsjet snabbare än ljuset har det gått för långt! :gremmad:

Gardener

Champion
Sådär, nu ska det fungera. Hade visst glömt att skicka med två värden när man skickar pm från trådad vy, men nu är det fixat. Tack för felrapporten.

Troberg

Sinister eater
Det måste vara troberg som försökte åka tillbaka och övertyga sig själv att inte skriva den där frågan.
Tro mig, om jag kunde resa i tiden så skulle ni märka större ändringar än så, och inte i huvudsak på forumet...