Nekromanti Önskemål, ny funktion

Krille

Super Moderator
Eftersom ICQ är en tämligen instabil tjänst, och eftersom jag inte använder ICQ alls, så skulle jag vilja göra mig av med ICQ-ikonen. Är det möjligt att bygga in en inställning för att ta bort den?

G

Guest

Guest
Ehhh... VArför? Det blir ju bara en tom rad och ingen ikon syns om du inte skriver in något numer... Varför skulle dom dessutom ta bort den bara för att DU inte använder ICQ? :gremconfused:

Krille

Super Moderator
"Ehhh... VArför? Det blir ju bara en tom rad och ingen ikon syns om du inte skriver in något numer..."

Problemet gäller framförallt "vilka är inloggade"-sidan. Om mirabilis kukar ut så kan ICQ-blomman inte hämtas från deras webbplats. Det innebär att sidan inte är färdigladdad, varför ingen onLoad-event inte kan köras, varför sidan inte laddas om och den alltså står och inte visar vilka som är inladdade automatiskt.

" Varför skulle dom dessutom ta bort den bara för att DU inte använder ICQ? "

Nejnejnej, det är JAG som vill ta bort den bara för att JAG inte använder ICQ, och jag är schysst nog att anse att om DU nödvändigtvis vill ha blomman så kan du väl få ha den. Således, en inställning på inställningarna där JAG kan välja bort den.

G

Guest

Guest
Jaha... Du pratar om ett problem som knappast existerar. Jag har då aldrig råkat ut för det...

Men en valmöjlighet skulle kanske vara möjligt. Men va fan, ju fler inställningar ju mer saker som kan gå snett. Banta ner optionerna, mer basic!

Troberg

Sinister eater
Eftersom ICQ är en tämligen instabil tjänst, och eftersom jag inte använder ICQ alls
Har du testat Miranda? Det är ett mycket trevligt alternativ för instant messaging som klarar alla stora protokoll (ICQ, Jabber, MSN osv), är open source, gratis och har massor av plugins för användbara saker som att integrera med mail, AI som snackar skit med spammare, customiseringar osv. Dessutom är den inte lika uppfläskad med pynt som de andra är.

Rekommenderas starkt!

Sodivra

Champion
Vi är inte negativa till förslaget eller så, men det hamnar i slutet på en redan enorm lista med saker som kan göras, så håll inte andan i väntan på det.