"de kan ju aldrig drabbas av naturliga sjukdommar, dett leder ju även till att de inta kan bli sjuka av gifter...."
Varför inte? inte för att jag är en expert, men baciller och virus är nog inte samma sak som ämnen (som kan vara skadliga för kroppen).
"om jag inte minns fel så ska man slå fys slag å sånt på motståndstabellen, det kan ju även leda till att olika raser påverkas olika lätt"
Här har du en poäng.. Om man ser det Hasse tar upp "Eller att nedbrytningsprocessen för den rasen är mycket högre i levern..." så är det samma sak. Dvärgar t.ex. har en hög FYS, alltså bryter de ner okända ämnen bättre (Snackar DoD2-4 nu).. Nog för att ankor och halvlängdsmän också har en högre FYS och detta bara för att deras KP ska kompenseras för att de har så lite i STO.
Skriva hur DGÖ:er påverkar alla raser blir nog lite väl jobbigt.. Det är som att beskriva hur olika könen är mellan alla raser.. Däremot anser jag att det kan finnas DGÖ:er som är speciella för viss(a) ras(er) eller att man intar det ofta så blir man resistant mot det. Jmf orcher och orcherdrank.. Inte för att det är en DGÖ.. men, men... Kom på nåt bättre själv då.. *gnällig*
/[color:448800]Han</font color=448800> som bara måste sätta igång och göra lite specialörter för olika raser