Nekromanti Överdriver ni?

"Överdriver ni när ni berättar om vad som har hänt?"

Nope. Möjligtvis lägger jag in förklarande text....

"Känner ni att de flesta lyckas få till bättre spel än ni?"

Nope.

"Vad är den bästa rollprestationen som en spelare/medspelare till er gjort?"

Oj...svårt. Är nog ändå mest imponerad av hur de lyckas hålla en karaktärs personlighet vid liv, att konsekvent bete sig som sin person, och att de faktiskt växer som individer, de får nya, egna, mål och tankar...det är väldigt duktigt, och ingenting jag har ådstakommit.

Anders

Hero
Nej

Inga överdrifter här inte! Dock så är det väl i stor utsträckning exempel på olika lyckade äventyr/spelmöten/incidenter som det skrivs om. Ganska naturligt eftersom man ofta beskriver något för att kunna visa på ett exempel när man ger något råd eller så. Extremen åt andra hållet, stentrista spelmöten, usla spelledare, knäppa spelare m m tycker jag dock får ganska stort utrymme på forumet den också. Det som det inte skrivs så mycket om är det genomsnittliga spelandet. Det finns liksom sällan någon anledning att berätta om när man hade halvkul en gång för fem år sen. Sen är det väl också så att det är de mer speciella sakerna som fastnar i skallen.

Men kanske skulle det vara en bra idé att starta en tråd på temat: Hur ser ett genomsnittligt spelmöte ut för dig?

Arcana

Helmgast
Kyligt med Silversurfan

Minns såväl när SL Silversurfan gudade oss spelare genom de iskalla vidderna (var lidande alv och blev bedd att inte gråta med tanke på att frusna tårar svider...), han berättade så bra att JAG frös IRL...

Så helt fel är han inte, vår käre Silversurfare...

Balderk

Swashbuckler
Re: Kyligt med Silversurfan

Där kom det igen! En sak jag skulle velat vara med om... tanklen, varför kan inte vi spela med sådan inlevelse!? Det skulle vara riktigt roligt... :gremsmile:

Och förresten... Nej, förmodligen är han inte det, silversurfarn. Alla är ju bra på något. :gremwink:

/Balderk

Helmgast
Re: Kyligt med Silversurfan [OT]

Spelleda kan han, bete sig är han sämre på (på forumet i allmänhet, mot Krille i synnerhet...)

Frixeray

Swordsman
Re: Kyligt med Silversurfan

Hm? Jag hade för mig att vi ett tag tyckte att det hela blev alltför segt. Fast det var nog bara ett litet, litet tag när vi sprang runt där i kylan och inte kom nån vart vill jag minnas... Resten av kampanjen var ju trots allt något av det bästa jag varit med om...

Heh... Enarm...

Krille

Super Moderator
Russinen ur kakan

"Överdriver ni när ni berättar om vad som har hänt?"

Näe. Vi berättar helt enkelt om de bästa rollspelsminnena. De gamla, som bara förtjänade att glömmas bort har vi... ehrm... glömt bort.

Det är ungefär som lumpen. Ju längre tid som förflutit sedan muck desto roligare och kortare blir lumpen, helt enkelt för att de tråkiga bitarna försvunnit.