Lambendil_UBBT
Warrior
Har en tanke på ett sk "magisystem".
Magi, i spelet kallat "trolldom", "häxkonst" eller rätt och slätt övernaturlig påverkan.
I mitt spel, Interregnum: Celenia är denna form av påverkan indelad i fyra distinkta klasser:
-Druidism
-Gudomlig inverkan
-Häxkonst
-Trolldom
Varje gren kan göra olika saker och är i sig indelad i ytterligare fyra delar.
Druidism
-Astralia, förmågan att påverka sin egen själ i "astralplanet", dvs själsvärlden.
-Animalia, förmågan att påverka djur och levande varelser i den fysiska världen.
-Conjurica, förmågan att frammana själar i transastrala kroppar (älskar skadade uttryck, men de förklaras ganska noggrant)
-Nekromantika, förmågan att påverka andras själar och länkar mellan fysiska och astrala planet.
Gudomlig inverkan (är inte uppdelad)
-Mirakel av alla de slag. Bön och fasta.
Häxkonst
-Auror, förmågan att skapa skyddande cirklar och dylika auror.
-Förbannelser, förmågan att lägga förbannelser, stora som små, över platser, ting och personer.
-Kropp, förmågan att påverka och förändra den fysiska kroppen med styrka, sjukdom är skepnadsskifte.
-Välsignelser, förmågan att lägga stärkande "förbannelser" över en person, plats eller ett ting.
Trolldom (den klassiska fjantasymagin)
-Is
-Eld
-Vind
-Åska
Tankar, frågor eller åsikter, någon?
Magi, i spelet kallat "trolldom", "häxkonst" eller rätt och slätt övernaturlig påverkan.
I mitt spel, Interregnum: Celenia är denna form av påverkan indelad i fyra distinkta klasser:
-Druidism
-Gudomlig inverkan
-Häxkonst
-Trolldom
Varje gren kan göra olika saker och är i sig indelad i ytterligare fyra delar.
Druidism
-Astralia, förmågan att påverka sin egen själ i "astralplanet", dvs själsvärlden.
-Animalia, förmågan att påverka djur och levande varelser i den fysiska världen.
-Conjurica, förmågan att frammana själar i transastrala kroppar (älskar skadade uttryck, men de förklaras ganska noggrant)
-Nekromantika, förmågan att påverka andras själar och länkar mellan fysiska och astrala planet.
Gudomlig inverkan (är inte uppdelad)
-Mirakel av alla de slag. Bön och fasta.
Häxkonst
-Auror, förmågan att skapa skyddande cirklar och dylika auror.
-Förbannelser, förmågan att lägga förbannelser, stora som små, över platser, ting och personer.
-Kropp, förmågan att påverka och förändra den fysiska kroppen med styrka, sjukdom är skepnadsskifte.
-Välsignelser, förmågan att lägga stärkande "förbannelser" över en person, plats eller ett ting.
Trolldom (den klassiska fjantasymagin)
-Is
-Eld
-Vind
-Åska
Tankar, frågor eller åsikter, någon?