Nekromanti Överreagerande spelare

LeJonklev

Swordsman
Re: Du vet vem

Bättre? Jag antar att han var bättre i att slåss. Synd att man ser det som det enda som räcknas för rollpersonen. Men det är inte så illa att vara sämre på att slåss än sina medspelare. I western så var min rollperson bra mycket sämre på att slåss än min polare vilket resulterade i att alla sköt på honom för att han ver ett större hot. Har aldrig haft bättre sköld.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Du vet vem

Nja, han var snarare bättre rollspelare.
Hans rp överlevde längre och sådant.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Anson

Veteran
Anson Maddocks var det!!!

För alla som inte vet vad som hände kommer här en korrekt versionav det hela och du carmblad kan vara tyst för du vet inte vad som hände eller vad det hella bygger på. Tack Martin för att du stödjer mig.

Han Karl Selleby har länge förföjlt mig eller med ett annart ord rashatat mina rollpersoner. jag vet inte varför men man kan ju alltid ana varför. Kanske är det för han inte vågar inse att jag kanske är en bättre spelare och att mina gubbar överlever och inte hans. Den här sista tendensen började med att jag Anson Maddocks fick tre kartor av Karl (riddare). Jag tog emot dem och skulle därifrån i en kamp för att kunna identifiera dem för det stod på olika språk och det var på olika platser som jag inte visste var de låg. Så jag gör det. helt plöttsligt blir hans person arg och vill ha tillbaka kartorna. Jag vet inte varför men jag tror det är för jag brukar få alla kartor och är då lite hemlighetsfull och visar inte alltid kartorna. Detta ger honnom den anledningen att döda mig. Det är som sakt en personlig hemndaktion och inte något rollpersonen har med att göra.

Jag rider då iförväg till Sara en stad i Consaber för att kunna skaffa mig skydd över natten. Varför jag red iför väg var för han, riddaren stannade kvar och glodde i en korsning och jag hade inte tid att vänta för det började bli mörkt. Man får ju som sakt långtidsutmattning om man rider för länge och det fick jag.

Vi satt äve i samma rum och han hörde då att jag inte red så fort och beslöt då att försöka rida ikapp för att troligtvis döda mig. Detta visste ju inte hans rollperson om (dåligt rollspel). Väl framme i Sara säger spelledaren att jag är trött och måste gå och lägga mig. Jag hyr ett rum och låser dörren efter mig. Han kommer också fram till Sara efter ett tag ocg hinner göra massor av saker trots att han har ridit lika länge som jag och borde då vara lika trött som mig men icke sa spelledaren.

Här kommer ett par punkter som han han göra.
1, veta var jag sov någonstans.
2, låsa upp dörren utan att ha låsdyrkning.
3, hålla sig vaken trots de massa utmattning men det kunde inte jag.
4, slå mig medvetslös
5, jag vaknar inte när han öppnar dörren och och går in.
6, jag vaknar bakbunden
7, fegisen er mig inte en ärlig chans

Allt detta för en karta som han själv ångrade att han gav mig. Jag vill bara sluta med att säga att Anson Maddocks lever för jag var då trött på hans rollspelande och spelledaren som tillät det så jag hade redan dragit mig ur men ville kolla hur det skulle sluta. Och det slutade precis som jag trodde.

Så Carmblad om jag hör en enda sak från dig så nästa gång jag träffar dig så blir det inte roligt. Så jag undrar nu om det finns någon annan spelförening i Norrköping.

Jag väntar Karl och Tobbe B tills ni tar tillbaka det ni tror att ni har gjort.
Ni kan gärna kontakta mig på betong_barn@hotmail.com

//Kåre Smedberg

Helmgast
Man ska väl överreagera lite, men lämna en spelgrupp är för mycket.

"Åh nej min Heavé" Nu går jag hem.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Evil Peter

Hero
Re: Anson Maddocks var det!!!

Om det var så det gick till håller jag med om att det är dåligt av både spelaren och SL. Som tur är så skulle detta aldrig hända i spelargruppen jag spelar i.

Jag tycker allmänt att man inte ska skapa rollpersoner som är så labila att de skulle försöka döda någon annan rp utan en mycket god orsak (och sådana ska helst inte förekomma). Självklart ska man ha frihet när man gör sin rp men det är inte bara en själv som ska ha roligt när man spelar och att bli dödad av en annan spelare är inte så kul. Speciellt inte om det är gjort på ett så löjligt sätt som Anson beskriver.

Själv skulle jag dock försöka prata ut om incidenten och alla andra problem för att förhoppningsvis kunna lösa det hela i stället för att hoppa av gruppen. Det finns säkert fel hos båda sidor. Men jag känner heller inte till någon av er så det kanske inte fungerar för er.

C

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Sånt kallas konspiration.

De punkter som du skrev upp skulle han kunnat lösa ändå (kanske).
RITTEN. Då han trots allt kom fram till staden EFTER dig så är detta en minimal punkt att reta sig på.
1. Om han vet hur du ser ut (svar ja) så skulle han kunna fråga sig fram i värdshusen eller bland folken (vakten) och muta sig fram till rumsnummret.
3. Riddare har generellt rätt hög TÅL, vana av att rida och stridsförflyttning så han skulle kanske kunna pressa sig mer än du.
4. Så svårt är det nog inte att slå en sovande person medvetslös. Personen är oförberred och inga muskler är spända. Ignorerar man risken för eventuell hjärnskakning så borde ett (försiktigt) grepp (-Ob1T6) i någons huvud som ligger ned (-Ob1T6) och sover resultera i Ob1T6 i svårighet = 1,2 och 3 är perfekt vilket ger ytterligare Ob2T6 i skada. Anfallet kan även vara kraftfullt och med lämpligt tillhygge (påk eller stålhandske). Dessa modifikationer jag radat upp skulle även gälla rakt av när du var vaken i samma situation så jag antar att han skulle få nå'n slags stor bonus i.o.m att du sov. Så den biten skulle han nog klarat av.
5. Ta av sig barfota och smyga in (Ob2T6). Sen är det svårare att vara uppmärksam när man sover. När man är vaken så är det med SYN eller HÖR eller de båda som man slår mot för att upptäcka fara. När man sover så får man nog inte använda SYN. HÖR är nog inte på topp heller då du drömmer. Han skulle nog klarat det med.
6. Är du medvetslös så har han nog inga problem att bakbinda dig. :)
7. Att inte ge någon en ärlig chans är en självklar egenskap hos en rovriddare.

Jag har med flit sparat punkt 2 då det egentligen bara är denna jag finner grymt felaktig. Om man har noll i en färdighet t.ex första hjälpen (som de flesta folk idag har grundutbildning i och därför tror att alla kan i rollspel) så är det enda man kan göra att hålla för handen (sagt av Krille i en första hjälpen diskussion)). Ska man översätta detta till låsdyrkning så är det som att lyckas öppna en hasp från rätt sida. Har man NOLL i en färdighet så klarar man bara av det som är UPPENBART:
Första hjälpen=hålla för handen.
Låsdyrkning=ta bort en hasp eller regel från rätt håll.
Svärd=hålla i handtaget.

De punkter jag radat upp först har jag kunna bortförklara som enkla saker han ändå skulle klarat av om man tänker åt honom som han skulle kunna gjort. Dessa punkter betraktar jag som småmissar.

På punkt 2 (som egentligen var den som dödade dig) håller jag med dig fullt ut. Din SL gjorde fel där. Be honom plugga reglerna.

Radin

Anson

Veteran
Okey

men eftersom mhan inte kan komma in så är alla punkter efter punkt 2 ogjorda, eller hur? det var så jag menade.
Punkt 1 är godtagbar och hans rovriddare är inte bättre än min prisjägare.

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Helt rätt.

Det är rätt uppenbart att alla punkter efter 2 är ogjorda och 2:an inte lyckas. Men jag ville dra förklaringar på alla punkter då han ändå skulle haft fler alternativ med dörren.
1. Dyrka upp den (gick inte)
2. Bryta upp den (du vaknar men är nog sömndrucken).
3. Leta upp och hyra nå'n som kan dyrka upp dörren.
4. Muta sig till extranyckeln med mycket pengar. Han är trots allt riddare och därmed adelsman. Med tillräckligt med pengar (100 silver så får han den defenitivt) så ser nog värden mellan fingrarna.

Du ser, han skulle haft fler alternativ om han bara tänkt lite och då skulle du vara död ändå utom möjligtvis på 2:an.

En fråga. Hörde ingen dina rop på hjälp. Var befann du dig? Om du inte var kvar på värdshuset, hur f-n fick han ut dig utan att synas?

Radin

Kameli

Warrior
Undervärdera ej nöjet med hämnd (NT)

Kniv i ryggen i eon = slitet sudd

Möhhöhö

Vug

Veteran
hehe jo jag brände upp min polares rollformulär en gång då han gjort en kopia av sin föregående rollperson. en annan gång blev rollpersonen lite väl über så jag tog på mig den "svåra" rollen att vara SP. och på detta sättet ta död på rollpersonen. i båda fallen var det mer eller mindre nödvändigt utan att fördjupa sig idet.
så mitt råd är att om en RP nödvändigtvis måste försvinna låt personen göra en ny karaktär eller planera en snygg död.