*får ett leende när han läser titeln*
"
Jag har absolut inget som helst förtroende för vad rollspels konstruktörer kokar ihop."
Som jag ser det så har de forskat lite mer än mig och därför har lite bättre kunskap.. Om den sedan är rätt eller inte...*
"
Om vi börjar med abs värdet så är det löjligt lågt i samtliga fall."
Allt är relativt.. Du vet inte hur jag kör med skadorna..
Men om vi ska ta vanliga DoD, tycker du att en rustningarna i regel skyddar för lite? Mina skador baserar ju sig på DoD-skadorna i brist på bättre (vetande).. Är rustningarnas inverkan alldeles för liten i alla rollspel (eeh.. typ Eon)? Själv vill jag faktiskt inte ha värden på hur bra rustningarna skyddar, men tills vidare får det väl duga..
"
De flest fall av rustningar kan du helt skippa, man tillverkar inte fjällbrynjor av trä för att de är billigare utan för att man inte har tillgång till metall, så en dylik tabell framstår bara som enfaldig."
Beror på vad man vill ha vapentabellen till.. Om man tittar på kattmännen till DoD så lever de relativt primitivt.. Jag har visserligen själv lite svårt att smälta att kattmän ska leva så förbaskat primitivt med deras höga inlärningsförmåga.. Nåja..
"
Dravlet om läder genom ringar, eller metallstörar hör till de som just nu intagit första platsen framför nitläder på "det dummaste jag hört" listan!"
Hmm.. Tyckte själv att det lät rätt dumt, men men.. Synd att du inte bekräftade om de andra hade rätt eller inte.. Nåja.. Jag antar att de har rätt, då du bara riktat dina kommentarer till mig.. Hmmm.. *börjar tänka på att planera in tid till hobbystudier*
"
Plåtrustningar kalls sällan plåtrustning, mer vanligt är namn som gotisk, tornering eller Maximilian rustning."
[road sarkasm] Väldigt fantasyinriktade namn det där..
[/road sarkasm] Fast å andra sidan vet jag inte var du fick "plåtrustningar" ifrån.. Jag har ju bara skrivit "metall"..
"
Sallaten på bilden är en italiensk sallat och skiljer sig avsevärt från den tyska med samma namn. Basineten brukar ofta varav hundnos modell."
k.. Jag tog bara någon bild och ritade av den.. Jag tog nog den eftersom jag har för mig att man kan se sådana i "Bröderna Lejonhjärta"..
Själv är jag rätt ointresserad av specifika modeller då ingen i min spelgrupp ändå kan något om dem..
"
En fråga till dig, varför skyddar den koniska hjälmen mindre än järnhatten (den öppna hjälmen)?"
För att den väger och kostar mindre?
Jag undrar lite om filen som man kan ladda ner.. Är det sista en översättning av (enligt dig) realistiskta rustningar från min tabell?
Förresten, som en liten nitpick.. Jag har faktiskt aldrig tyckt att varken du,
Faehrengaust eller någon annan insatt är jobbig när ni kommenterar sakfel, även om jag kanske har
skämtat om det någon gång.. Jag, tvärtemot, faktiskt tycker att det är strongt av er att gå in och kommentera samma/liknande saker gång på gång för folk som inte uppfattat det första gången.. Jag ville bara klargöra detta, även om jag antar att titeln var skämtsam (liksom delar av inlägget)..
Sedan (om det nu är någon som läser detta, då inlägget nu har sluppit in på sidan 2):
Folk som även håller till rollspelsmakarforumet får
gärna ta åt sig av detta.. Jag tycker det är väldigt mycket vägande med milligram-måtten när det gäller kommenteringar av olika rollspel.. Folk kommenterar som galningar på diverse småfel och sedan kan gå hem och lira DoD, Vampire och CoC utan att ha några större problem med det.. Visst är det kul att folk engagerar sig och kommenterar för att få ut det bästa av ett projekt, men ibland kan det bli lite
väl petigt.. Jag har har märkt av denne tendens rätt länge.. Jaja, jag får iaf. tacka för responen på min tråd.. Nu vet jag i alla fall hur fel vissa saker är i tabellen.. Alltid bra att veta om det än att vara helt omedveten om det..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som från början bara hade tänkt att skriva någon uppmuntrande rad (ojsan!)