Nekromanti Översiktsfunktion

Niklas73

Skapare av Starchallenge
På vissa forum kan man föra musen över inlägget och få upp de första 255 tecknen i inlägget (typ). Skulle det vara möjligt att bygga in en sån funktion här? För oss med modem skulle det ju spara mkt tid. :gremlaugh:

Gardener

Champion
Jao, det kan man, dvs, det finns ett hack för det. Fast jag tycker den är fruktansvärt irriterande så jag har valt att inte lägga in den, att det poppar upp små rutor på skärmen hela tiden för att jag flyttar muspekaren får jag nippran av. Men som på andra forum så kan jag leva med det om många tycker det är en viktig funktion.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
OK! Jo den kan vara irriterande men man kan ha nån sekundsfördröjning? Det bästa vore ju om man kunde toggla den i kotrollpanelen (dvs sätta av o på den men det visste du nog)

/Niklas som faktiskt gjort egna basic kommandon på 64:an under 80-talet... Vilken tid det var...

Gardener

Champion
Eftersom sådant görs med att bara lägga in texten som title-attribut till länkarna är det inget man kan ställa in själv hur lång tid det ska dröja innan de visas. I så fall måste man lägga in dhtml-lager och greja med, vilket kräver mer kodning och säkerligen ännu mer data som ska skickas för varje sida. Toggla i kontrollpanelen är väl en möjlighet, men det kräver ju att jag har tid att koda det, vilket jag tyvärr inte har.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
DEt har jag stor förståelse för min vän. Du/ni har skapat ett topenforum här. Bättre gränssnitt 'n många andra. Keep it up! :gremwink:

Foggmock

Myrmidon
Tja, det har ju efterfrågats av troberg innan, och jag tycker också att det skulle vara en schysst grej.

Troberg

Sinister eater
Tja, det har ju efterfrågats av troberg innan, och jag tycker också att det skulle vara en schysst grej.
Har jag? Det har jag glömt. Jag brukar klicka genom dem ändå för att markera som lästa, men ibland vill man söka efter ett inlägg i en stor tråd för att svara på det utan att klicka genom alla.

I vilket fall så lägger det på en hel del data. Första 255 tecknen innebär att inläggslistan växer med 1 kB per 4 inlägg, det blir en hel del data av det...

Gardener

Champion
Jo, det är en annan anledning till att jag är lite tveksam till det. Jag ser gärna att det skickas mindre data än mer.

Insignia

Swashbuckler
Jag tycker *inte* att vi ska ha det [ANT]

De flesta tillägg skulle säkert vara användbara, men det är få som är värda det extra arbete de skulle orsaka det ofta överarbetade forumet. Typ.

Staffan

Myrmidon
En kompromiss är att man har det på första inlägget i varje tråd, så man kan se vad tråden handlar om (det är ju inte alltid ärendet är så informativt). Det är så det funkar i praktiken på de flesta forum som använder det, eftersom de använder platt visning.

Gardener

Champion
När vi uppgraderar till den senaste versionen så får vi se om det kan bli av då, de har haft några versioner på sig att förbättra systemets hastighet och det ska tydligen vara ganska uppsnabbat.

Dessutom har jag hittat möjlighet att få ihop till en extra databasburk om vi bara har sisådär 1500 spänn att lägga ut. Det blir ingen häftig sak, men den kan få köra webbserver och den befintliga får stå för databasen vilket borde göra underverk.