Nekromanti är det bra?

beast

Veteran
Tjenare...
Jag har funderat på att skaffa Gemini och jag undrar bara hur är regelsystemet? strider, färdigheter, magi mm...hur fungerar det? om någon vänlig själ har lust att beskriva lite kort bara
/beast

Zire

Swashbuckler
Reglerna är enkla men snabba, vilket också gäller för striderna.
Skadesystemet är dödligt, men realistiskt och utan skadepoäng (HP, KP och allt vad det heter).
Färdighterna är arrangerade på ett sätt som gör att man kan ha detaljerade färdigheter utan att man behöver ha så många eller för den delen sakna några. (anl. olika omfattningar).
Magin är baserad på att man ska kunna improvisera, men kan iofs också vara formaliserade.
Heliga män kan också utföra märkliga saker, men de är av en annan typ.
Man använder T20 (brukar beskriva upplösningen på saker och ting).

- Zire, f ö mycket nöjd med spelet, eftersom han gillar snabbhet och Geminis värld

NecTech

Swordsman
Eftersom Zire tagit upp det mesta så kan jag bara säga att rent allmänt så är det ett bra rollspel...En intressant och annorlunda värld som snabbt ger SL många uppslag till äventyr.
Dessutom är det en fördel att det är enkla och snabba regler....Vilket är bra!!
Har du spelat Drakar och Demoner så kommer du känna igen dig snabbt. Men det som rockar fetast i Gemini är klart Magin.....Har redan börjat skriva liknande regler till Drakar och Demoner...

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

beast

Veteran
ja det låter som om det skulle var avärt en närmare titt.
Världen tilltalar mig mkt, gillar tanken med mörk fantasy.
/beast

Rach

Veteran
ja jag tycker verkerligen att du ska ta dig en närmare titt på gemini...jag har spelat det sen det släpptes, och efter allt som dom andra har sagt kan jag bara nicka och hålla med
en grej som är skön är alla FETA magier....

/Rach

tusse-san

Veteran
Jag håller med allesammans, grymma magier, enkelt regelsystem, men tyvärr inte allt för många moduler =(

Horus

Warrior
Magisystemet är faktiskt rätt likt eons. Det som rockar fett /images/icons/cool.gif i Gemini (förutom världen då) är färdighetssystemet. Det är det realistiskaste av de rollspel jag spelat.

/Horus

Archer

Swashbuckler
Det jag gillar med gemini förutom världen är möjligheterna som denna ger att skapa mycket intressanta karaktärer, vilket i sin tur ger en mycket bra grund för kreativt och intressant rollspelande. Dessutom så är skapandet av en rollperson väldigt vettigt, satsar man på att bli bra på det yrke ens rollperson har så blir man mycket bra, dock till bekostnad av att man inte bli lika skicklig på annat, men det känns bara realistiskt. I grunden så för jag väl säga det att rollpersonerna blir inga mesar som inte klarar av något från början, samt att de oftast blir mycket intressanta.

Rach

Veteran
jag håller med dig om att karaktärerna ofta blir bra på något specielt. Jag tycker att det som är kul med gemini är att det finns feta magier. en av mina favoriter är "askhjärta" det som händer är att hjärtat börjar att brinna, men det beror också på vilken efekt man får. en grej som magiker är att det är lite riskabelt... om man misslyckas med en formel, kan man ju bli blint samt få forlmen tillbaka på sig själv, vilket kanske inte är så kul!?

/Rach