Lektion ett: Sälj dig!
"ni får svara om ni vill veta vad det egentligen går ut på, mitt rollspel alltså"
Det här forumet är egentligen inget bra ställe att komma till om man vill be snällt om lite hjälp, kanske, om någon skulle ha tid, och det är ett ännu sämre ställe att komma till och säga "skriv att ni är intresserade så får ni veta mer".
Saken är nämligen den att vi är rollspelsmakare i stort sett allihop här, på hobbybasis i de flesta fall. Vi har alla våra egna projekt på gång, så vi har helt enkelt inte tid att hjälpa andra med deras projekt såvida inte projektet verkar skitfräckt och hur coolt som helst och vi blir heltända på det. Då lär du få hjälp, men inte förr.
Titta till exempel på hur
Dimfrost presenterade
sitt nya projekt. Pang! Massor med inspiration. Massor med feedback. För sjutton, jag slängde till och med upp en konceptskiss där ikväll, allt för att hans projekt var så väl presenterat och så tokfräckt att vi hoppade på det direkt!
Så ska man presentera ett projekt om man vill ha hjälp, inte med ett ynkligt och osäkert "snälla, kan nån hjälpa mig, svara så talar jag om med vad".
All vår början bliver svår, men det blir inte lättare av blyghet och mjäkighet.
Så sälj dig! Presentera ditt projekt! Visa varför det är det dunderfantastiska rollspelet som alla har saknat! Annars lär du inte få så mycket mer respons än det här inlägget.