Nekromanti äventyr som blev helt fel har ni sådana? dela med.

Bogo

Veteran
Har tråkigt på jobbet idag (en enda åskadad dator till och jag skriker :gremlaugh: )
så jag tänkte tillbaka på ett äventyr jag hade med en person, det var ett solo äventyr som jag hade förberett för en rollperson som var en mycket mäktig magiker och makthungrig som få. så jag tänkte fixa en utmaning för denna rollperson.

äventyret skulle baseras på spelet link (ni vet zelda 2) löst, (dvs innan slutbossen skulle han ta besittning av modets, och vishetens "amulett" innan slutbossens strid, det hela skulle ta runt två veckor (två helger) att genomföra och det tog runt en månad påtande att förbereda.

speldag.

spelaren dödade slutbossen och tog i besittning alla amuletter i den ordingen på under två timmar.

det var den missen har ni några spelmöten som ni helst vill glömma att delge er av? (som sagt jag är mycket utråkad)

Mvh Bogo

Jarfi

Veteran
Mitt sämsta spelmöte var nog när jag spelledde Vampire:TM - The Last Supper, och inte kom förbi andra scenen på nästan 9h spel.

Annars har det ju hänt otaliga ggr att planerat RPskapande och start på äventyret, blivit bara RPskapande och vissa är fortfarande inte klara.... :gremtongue:

Rickard

Urverk speldesign
Re: äventyr som blev helt fel har ni sådana? dela

Fixa ett nätspel om du har tråkigt.. Jag har hittat ett som jag kan slå ihjäl 10-30 minuter med när jag har aptrist..

Ett av mina äventyr som jag gjorde när jag var yngre snodde jag rakt av från en Kalle Anka Pocket.. Musse och Långben färdas ju ibland till något fantasiland där de får äventyra.. I alla fall, en spelare hade läst den pocketen och till råga på allt så började alla supa sig fulla från vinskinnet de hade fått som hade oändligt med vin.. Jag avslutade det spelmötet..

En annan rätt rejäl miss var efter en maffig kampanj när spelarnas rollpersoner var landets hjältar, då de fick något uppdrag om att färdas igenom en skog som hade rykte om sig att inneha orcher.. Visst.. Surprise, surprise.. Det kom orcher... och inte bara det.. De slog även ihjäl hjältarna.. Ändå hade de en biffig äventyrare med sig, men det hjälpte inte.. Tärningarna rullade inte deras väg..

/Han som fuskar med tärningarna sedan dess, så att det inte blir några fler snöpliga slut

heldum

Veteran
Re: äventyr som blev helt fel har ni sådana? dela

Jag har varit med om nästan samma sak...när jag var yngre så tog jag ett äventyr ifrån kalle anka &co...en don rosa seire...
kommer inte ihåg vad den heter men jocke o kalle o knattarna åker till indien för att söka efter en skatt me tio knappar osv...
men det börja me att nästan på engång säger en av spelarna....hörru e inte det här en kalle serie..o sen säger han namnet ..
så jag fick improvisera om hela äventyret ungefär...jätte roligt :p

Johan K

Gammal & dryg
Humm, kommer nog tyvärr inte ihåg nån sådan där jättemiss...
Doc så klantade jag mig när jag lirade den här kampanjen Svavelvinter, Trakorien, Oraklets fyra ögon, Kristalltjuren &
Den femte konfluxen-serinen...
Lite spoler här för övan nämd serie: <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Av en ren händelse så råkade min dvärg, som satt & drack öl, bli ruggit irriterad av den hackspett som skulle knacka in ett medelande i en värdshusdörr.. Så efter att ha retat upp sig mer & mer så gick min dvärg helt sonika ut & slog ihjäl hackspetten.. Som tur var så hade hackspetten _nästan_ hunnit klart sitt medelande. </font></td></tr></table>

/ Johan K; som funderar på att sova

Jarfi

Veteran
bwaahahaha. Samma sak har nhänt mig, fast då var det:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> bara, en hårsmån från att spelarna slog ihjäl, Ranzinermunken, som knackar på...eftersom fulingen dök upp före den äkta. </font></td></tr></table>

Brunalven

Warrior
Påminner mig om att jag oxå klantade till det när jag spelade O4Ö för jättelänge sedan, tror det var 14 år sedan:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Jag hade en alv som var immun mot naturlig eld. När han och resten av gruppen var vid borgen där det vita oraklet hölls såg han en staty med en arm man kunde rycka i. Han sade: "Hmm, jag undrar vad det här är?" och sedan ryckte han i armen. Eld fyllde hela korridoren och alla började skrika i smärta utom min alv som var helt opåverkad. Den brinnande kattmannen slängde sig över den brinnande älvan för att lyckas kväva elden som tagit fatt i älvans vingar, men älvan krossades mot marken och dog. Kattmannen blev mer eller mindre pälslös och de andra i gruppen riktigt sargade. Det blev inte riktigt Curiosity kills the cat, men väl curiosity kills the fairy...</font></td></tr></table>

För att inte tala om:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">när Praanz da Kaelve kom ifatt oss och ville slåss mot den legendariska krigarkvinnan i gruppen. Min trollkarlsalv bestämde sig då för att med besvärjelsen Knäcka, bryta av Praanz klingor eftersom vi inte hade tid med sådana dumma lekar som dueller...</font></td></tr></table>

Dracohoribilis

Warrior
har haft äventyr där man har haft en ung snygg alvkvinna elelr bara uppdragsgivarens dotetr i närheten där cirka 6 h gick åt att försöka förföra henne inbördes krig och sedan bli osams med arbetsgivarne och allt detta innan de ens fick uppdraget....