jag har ett helt fantastiskt bra äventyr i mitt huvud just nu. vad ger bästa resultat vid spelledning: att skriva ner det eller bara köra efter huvudet. det är jobbigt att skriva ner det, det tar tid och man känner sig lite bunden. men om man inte skriver ner det kanske jag glömmer bort bra delar av intrigen?
om jag nu får för mig att skriva ner det, hur gör jag då? antag att jag vill dela med mig av mitt geni (behöver jag lägga in en ironitag här för att slippa sura kommentarer?) med andra på i.net. vilken form är bäst att skriva det i? ska jag har värden på alla slp? hur ser ett äventyr ut egentligen? bör jag binda det till världen som jag ska spelleda i (bättre känsla, kan lägga in mer specifika fiender och vänner i äventyret) eller ska det vara mer fritt (för att inte skrämma bort alla som tror att Ch bara är koboldiskt-dåligt-antitolkien-skit (tm)
hjälp skulle verkligen uppskattas här....
lave som spelat och spellet i nästan 10 år, men aldrig läst ett äventyr
... Lave som förövrigt inte tycker om Doedinan, -"Han borde avskaffas"
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by lave on 2001-07-21 16:41.</EM></FONT></P>
om jag nu får för mig att skriva ner det, hur gör jag då? antag att jag vill dela med mig av mitt geni (behöver jag lägga in en ironitag här för att slippa sura kommentarer?) med andra på i.net. vilken form är bäst att skriva det i? ska jag har värden på alla slp? hur ser ett äventyr ut egentligen? bör jag binda det till världen som jag ska spelleda i (bättre känsla, kan lägga in mer specifika fiender och vänner i äventyret) eller ska det vara mer fritt (för att inte skrämma bort alla som tror att Ch bara är koboldiskt-dåligt-antitolkien-skit (tm)
hjälp skulle verkligen uppskattas här....
lave som spelat och spellet i nästan 10 år, men aldrig läst ett äventyr
... Lave som förövrigt inte tycker om Doedinan, -"Han borde avskaffas"
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by lave on 2001-07-21 16:41.</EM></FONT></P>