Nekromanti äventyrs idé

mr colt

Veteran
jag har en liten oarbetad äventyrs idé och jag undrar om ni kan komma med förslag så jag kan göra ett ävntyr av den. iden är: många ledande personer inom klädbranchen har ett möte i en stor skyskrapa men blir gislan hoss en militant-kvinnorättsoganisation som kräver att förentagen ska sluta "försemra" kvinnornas självförtroende. de kommer rollspersonerna in antigen blir det anstälda hoss polisen för att frita gisslan eller hoss kvinnorättsoganisationen för att göra nått som de inte kan göra själv(har inte kommit på nått en). ja det var iden har ni några synpunkter?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Först och främst så är det alltid roligt med en hel armé av kvinnor med automatvapen (får mig att tänka på Jackie Brown/images/icons/wink.gif).

Hur som helst, vill du göra det lite mera intressant så låter du RPna vara inuti byggnaden när den ockuperas.

Då uppstår troligen följande problematik.
FAKTUM RP tycker om sina liv.
PROBLEM Polisen och insatsstyrkan kommer tids nog att gå in och göra rent hus med "terroristerna". Detta brukar medföra att lite mindre viktiga civila stryker med, vilket egentligen är fullständigt ointressant eftersom deras mål är att rädda dom viktiga (och rika) företagsledarna.
Hur ska RPna lösa det här problemet utan att själv bli så pumpade med bly så att man skriver på deras dödsattest med deras snoppar (i det fallet att RPna har sådana) ?

Antingen så hjälper dom polisen innifrån byggnaden, eller så hjälper dom "Terroristerna" att klara sig och fly.

Alltså samma problematik som du ställde upp, fast med sitt liv som insats snarare än lite pengar.
Mer intressant tycker jag.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Die Hard

Ja, men det är ett klassiskt och fungerande äventyrsupplägg.
Bara för att det är använt betyder inte att det är dåligt.
Bortse inte ifrån det uppenbara bara för att det är uppenbart.

T-RED

Warrior
Satt och tänkte på det där med kvinnorättskämparna var skulle dom göra mest skada och samtidigt visa att dom är emot kvinnoförtryck.Svaret är nog på en modevisning.
Tänk er själv en sal fylld av modevärldens topp de viktigaste representanter för det största företagen som tittar på designernas nya skapelser.
Men om dom nu är så pass militanta varför då nöja sig med att pressa pengar ur ja vem det nu är som huhåller med resureserna till diverse krav dom kan ju passa på att skjuta lite höjdare under tiden.
// T-RED