Nekromanti äventyrsförslag?

sanarialven

Veteran
Jag och en kompis ska spela ikväll så jag skulle vilja ha lite bra äventyrsförslag. han spelar en terrorist.

smagu

Veteran
Äventyrsförslag till Terrorist

En terrorist "uppgifter" påminner mycket om hur ett sabotage-förband arbetar, dock är syften och mål lite annorlunda.

Ett sabotage förbands mål är att genom att störa och förstöra förhinda fienden att lösa sina uppgifter.

En terrorist mål är att genom terror undergräva moralen hos dess "fiender" och på detta sätt nå sina långsiktiga mål.

Frågor du o "din" terrorist bötr ställa er :
Vem är "fienden" Ett företag, en stat, en grupp (ex köttfabrikanter, oljeföretag etc) eller kanske en världsåskådning (en religon, kapitalism etc).

Vad vill du (terroristen) åstakomma ? Mål och syfte.

Hur skall detta nås ? Hur nå målet ?

Resurser ? Har Terroristen stöd och allmänheten, support grupp, pengar, kontakter etc.

Har jag glömt något ? Någon som har mer förslag ?

Äventyrsuppslag:
Jag skulle låta honom lösa hela kedjan från planering till avslut, på ett eller flera attentat. för att ta ett exempel

Din terrorist hädan efter kallad T gillar inte företaget F av okänd anledning.

För att åstakomma skada för företaget tänker T skada F ekonomiskt genom att sabotera ett forskningscenter, en fabrik och ett lager. För få resurser (pengar till utrustning resor vapen etc) kan T förslagsvis råna en värdetransport.

Forskningscentret kan saboteras på många olika sätt.

Bomber, eldöverfall av personal (kanske döda någon viktig forskare). brandbomber, förgifta maten i företagmatsalen kanske gas i ventelationen. sabotera transporter till och från.
Endast fantasin sätter stopp.

på liknade sätt kan även fabriken och lagret saboteras.

Hoppas du förstår min tankegång.

Jag föreslår att du låter honom planera och genomföra en rad attentat. naturligtvis måste han se till att lämna så lite spår efter sig som möjligt. Han kanske får en ärkefiende. Någon utredare som till varje pris skall få fast honom. Detta kan krydda tillvaron.

Jag ser möjligheten att bygga en hel kampanj på detta. Se bar till att väva in de övriga spelarna till detta

Tack för ordet

/Smagu
"Djävulen frestar, men han tvingar inte"