Nekromanti ”Idag vill jag ha …”

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
krank said:
Robert Jonsson said:
Mer korrektur från krank på Leviathan skulle inte sitta fel! ^^
TA-DAAAH!
:heart: :heart: :heart:

Och jag fick igång min inspiration också, så snart är jag klar med den sista stämningstexten till Leviathan. Bra jäkla tråd det här alltså! :gremlaugh:

God45

#PrayersForBahakan
Garderobssvärd

Magilania är den där platsen du drömde om när du var liten. Det är den där platsen som fantasy författare skriver om och som poeter försöker finna känslan hos. Det är platsen man kommer till om man går igenom sin garderob eller lämnar stigen eller tar de där drogerna och lyssnar på Pink Floyd eller som man drömmer om ifall man äter fet mat precis innan läggdags. Det är en plats av drömmar och mardrömmar, det mänskliga undermedvetna som formar en alternativ verklighet där de som drömmer lite har skjul och de som drömmer stort har kungariken. Fantasi är ditt vapen och drömmer din ammunition, vågar du plocka fram det där svärdet du täljde i hemlighet när du var sju och som du gömde i din garderob? Vågar du använda det till att karva ditt eget kejsardöme? Gå försiktigt, det är våra drömmar du trampar på!

Klasser:

Barn: Du är ett barn, du är ännu inte förblindad av verkligheten nog för att inte kunna se Magilania. Du har antagligen kommit dit genom ett äventyr eller en fantasi som du agerade på. Du har kommit hit genom att dyka ner i hålet i botten av sjön, krypa genom hålet i garderoben på vinden eller jagat monstret in under sängen.

Som ett barn får du en bonus på att smyga (+4) och gömma dig. Du kommer också få ett speciellt föremål antingen något som du har med dig som blir magiskt eller så kommer någon så som en kung eller Jultomten ge det till dig.

Drömmare: Du har tagit för mycket droger den här gången. Du känner det när sprutan går in. Eller så är du väldigt sjuk och när du legat till sängs i tre veckor börjar allt kännas hopplöst. Eller så sitter du där på din säng med pistolen i munnen varje kväll. Livet är hårt och fruktansvärt. Men när det känns som värst ser du det. Du ser ett magiskt land där du inte behöver känna smärtan längre...

Som en drömmare är du inte begränsad av din vanliga fysiska form utan kan vara något annat. Du kan alltså byta form i drömvärlden och se ut lite hur du vill så länge det är något nästan mänskligt.

Konstnärer: Kollapsar över kapitel 11 i din fantasy novell efter att ha skrivit på den 18 timmar i sträck. Du somnar framför klipp utrustningen och när du vaknar är där en märklig dörr på väggen. Du skriver dikter och plötsligt springen en märklig kvinna i en vit klänning genom ditt rum.

Som en konstnär vet du redan en massa saker om Magilania, du har ju sett det förut. Speleldaren kommer ge dig info om platser och saker när du frågar henne.

Trollkarlar: Du är en magiker, en mystiker, en svartkonstnär. Och du har äntligen lyckats bryta dig in i Magilania och kan nu plundra det på sina skatter! Men nu är du fast och kan inte komma hem igen.

Du har tillgång till en trollformel och kan skaffa dig fler genom spelets gång.

Spelmekanik: (rulla 1d6 per stat)

Fysik:

Uthålighet:

Perception:

Smidighet:

Livspoäng = 1d10

Rustningar:

Ingen = 7

Lätt rustning = 10

Tung rustning = 12

Regler:

Attack: Rulla d10+lämplig stat mot motståndares rustning. Lyckas du rulla över rulla vapen skada och dra av så många livspoäng från motståndare. Vid noll är motståndaren medvetslös eller död-

Göra något: Rulla d10+lämplig stat mot målnummer spelledaren bestämmer. Om du rullar över lyckas du.

Vem får göra saker först: Rulla 1d10, högst går först.

Vapen:

Obeväpnad: 1d4

Småvapen så som knivar: 1d4+1

Avståndsvapen: 1d6

Svärd, yxor med mera: 1d8

Gå upp i nivå:
När du går upp i nivå får du höja en stat ett steg, får 1d4 fler livspoäng och är du en trollkarl har du en 10% chans att lära dig en ny trollformel.

Barn: Går upp en nivå genom att lära sig något som får dem att växa upp lite.

Drömmare: Går upp en nivå genom att inse att deras verkliga existens ändå hade bra saker i den.

Konstnärer: Går upp i nivå genom att göra något riktigt coolt som hade passat i en av deras böcker /tavlor/dikter/filmer.

Trollkarlar: Går upp i nivå genom att döda en annan trollkarl.

Trollkonster:
Varje runda en trollkarl använder en trollformel koster det 1 livspoäng.

Trollformler: (rulla 1d10)
1) Malign biokinesis: Psi-användaren fokuserar på ett biologiskt offer och spränger blodkärl, bryter ben och sliter upp kött. Användaren måste kunna se offret. Gör 1d10 skada.
2) Levitera: Användaren kan flyga genom luften dubbels så snabbt som hon kan springa.
3) Pyrokinesis: Användaren kan få folk eller föremål att börja brinna med en tanke. Användaren måste kunna se målet. Gör 1d8 skada.
4) Benign biokinesis. Användaren kan hela folk genom att foga samman ben, sy ihop kött och liknande. Helar 1d6 skada.
5) SMÄRTA! Användaren aktiverar offrets smärtreceptorer. Alla offrets smärtreceptorer. Offret kan inte röra sig eller utföra några handlingar på 1d4 rundor.
6) Telikinesis. Användaren kan flytta 100 kg av materia i upp till 100 km/h. Om använd som en attack gör telikinesis 1d6 skada.
7) Mentalt interface: Användaren kan kontrollera djur med sina tankar.
8 ) Telepati. Användaren kan "tanke prata" med individer som inte är för långt borta.
9) Tankekontroll: Du kan kontrollera en motståndare för 1d2 rundor.
10) Du är osårbar så länge du betalar för att använda den här kraften.

Listor:

Varför är morgeltuxen ledsen?:
1.Morgeltuxen har insett att där inte finns fler kungariken att erövra.
2. Morgeltuxen har fått en sticka i tassen och kan inte få loss den.
3. Hon har blivit av med sin förlovade prinsen.
4. Han har blivit kidnappad av flodpirater som också är grodor.
5. Hans solrosor vill inte blomma.
6. Eftersom det alltid är vinter men aldrig jul.
7. Eftersom hans grannar är rädda för honom eftersom hans er ut som ett monster.
8. Eftersom dans har blivit förbjudet av den onda häxan/drottningen.
9. Eftersom han grubblar över sin egen dödlighet.
10. Eftersom hans kakor är slut.

Var har herr Bäver gömt sig?:
1. Herr Bäver gömmer sig i sitt eget hus från skatteindrivare.
2. Herr Bäver gömmer sig bland sjöjungfrurna.
3. I den magiska skogen fylld med enhörningar i öster.
4. I den magiska skogen fylld med fruktansvärda monster i väster.
5. Hos kyrkan.
6. Hos den grå häxan.
7. Hos den legendariska fäktaren Drake Hale.
8. I sitt skuggslott högst upp på djävulsberget.
9. I ett ihåligt träd bakom farmor Annas bageri.
10. I den gamla gruvan.

Varför är flodens drottning så upprörd?:
1. Eftersom den där jäkla Herr Bäver har dammar upp floden!
2. Eftersom Bävrarna samlar en arme för att damma upp floden.
3. Eftersom fäktaren Drake Hale förförde henne och stal hennes hjärta, en stor pärla.
4. Eftersom hon ligger i krig med hennes uråldriga fiende Isens drottning.
5. På grund av att ni dykt upp och ni uppenbarligen är spioner för bävrarna!
6. Eftersom farmor Annas bageri släpper ut föroreningar i floden.
7. Eftersom bönderna använder för mycket vatten för att kunna odla ris och hon är utmattad.
8. Eftersom hon inte blev inbjuden till den kungliga balen.
9. Eftersom de dunkar häxor i henne och hon är upprörd över att de torterar folk.
10. Eftersom byborna slutat offra barn till henne.

God45

#PrayersForBahakan
Om något är dåligt i det här är det för att det skrevs medan jag satt på golvet på mitt badrum, skakade av feber och försökte att inte spy. Jay! Ursäkter!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
God45 said:
Om något är dåligt i det här är det för att det skrevs medan jag satt på golvet på mitt badrum, skakade av feber och försökte att inte spy. Jay! Ursäkter!
Men söta rara. =/ Hoppas du kryar på dig snart!

God45

#PrayersForBahakan
DeBracy said:
God45 said:
Men söta rara. =/ Hoppas du kryar på dig snart!
Jag var bättre och sedan blev jag sjuk igen :gremfrown: Men jag missar inget jobb och ingen skola och jag är på rätt håll och blir friskare och friskare. Så jag är nog på fötterna igen om ett par dagar :gremsmile:

Sia

Veteran
God45 said:
Jag var bättre och sedan blev jag sjuk igen :gremfrown: Men jag missar inget jobb och ingen skola och jag är på rätt håll och blir friskare och friskare. Så jag är nog på fötterna igen om ett par dagar :gremsmile:
Stackarn! D: hoppas att återhämtningen sker snabbt och smidigt!

Och jag som vill bli fri från min huvudvärk och torrhosta, småkrafs i jämförelse.

Näe, egentligen vill jag ha mer rollspel. Och lite mer one-shots inom olika system för att testa den bredd rollspel har... Tror jag :gremsmile: och spela klart påbörjade one-shots, fast det är nog inte så lätt.

God45

#PrayersForBahakan
Och jag som vill bli fri från min huvudvärk och torrhosta
Det suger också :gremfrown: Krya på dig.

Näe, egentligen vill jag ha mer rollspel. Och lite mer one-shots inom olika system för att testa den bredd rollspel har... Tror jag smile och spela klart påbörjade one-shots, fast det är nog inte så lätt.
Jag har ställt in alla mina planer i helgen så vill du spela något över skype så har jag tid att köra något :gremsmile: Vi får sätta upp en tråd och få in minst en spelare till bara. Vad vill du spela föresten?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Sweet!

Jag vill att God45 sätter ihop ett fett kompendium med alla sina små rollspel och trycker upp en rollspelsantologi!

Krille

Super Moderator
Hans E Magnusson said:
En förklaring av vad krille menar med
Krille said:
.. mer grunks till Spelet om Morwhayle.
Mer äventyr.

Mer karaktärsblad.

Mer bakgrund.

Mer Bergting.

Mer äventyr.

Mer Dantelicious form.

Mer box.

Mer äventyr.

MER!!! Vad som helst, så länge som det är till spelet om Morwhayle!

Eller om man så vill, mer grunks till Spelet om Morwhayle.

God45

#PrayersForBahakan
Re: Sweet!

Robert Jonsson said:
Jag vill att God45 sätter ihop ett fett kompendium med alla sina små rollspel och trycker upp en rollspelsantologi!
Det får vara ett projekt för framtiden. Jag kollade på hur många jag skrivit och slutade vid det 20de. Alla har inte sina egna trådar heller vilket gör det svårare att hitta dem. Så just nu vinner lättja :gremtongue:

Sia

Veteran
God45 said:
Jag har ställt in alla mina planer i helgen så vill du spela något över skype så har jag tid att köra något :gremsmile: Vi får sätta upp en tråd och få in minst en spelare till bara. Vad vill du spela föresten?
Igen? Ny nivå av sympati infinner sig! Tack för senast och för erbjudandet, tyvärr passar inte denna helg. Måste tentaplugga då, tenta nästa vecka. Kan återkomma efter det. Det finns säkert andra som kan spela? :gremsmile:

Hm... Rollspel för mig handlar nog också om utmaningen att prova olika typer av spel, och/eller rollpersoner. Jag vet, det är lite luddigt...

God45

#PrayersForBahakan
Sia said:
God45 said:
Igen? Ny nivå av sympati infinner sig! Tack för senast och för erbjudandet, tyvärr passar inte denna helg. Måste tentaplugga då, tenta nästa vecka. Kan återkomma efter det. Det finns säkert andra som kan spela? :gremsmile:

Hm... Rollspel för mig handlar nog också om utmaningen att prova olika typer av spel, och/eller rollpersoner. Jag vet, det är lite luddigt...
Jag verkligen avskyr att bli sjuk när jag har en massa planer och behöva avboka allt någon dag före. Men vad gör man? Suck...

Lycka till med tenta pluggandet :gremsmile: Hör av dig när du har tid så drar vi ihop något. Jag har en hög system och spel att testa så det ska inte vara några problem :gremsmile: