Mogger
Hipsteranka
Insåg att det fattades en del färdigheter så var tvungen att utvidga listan lite. Mekaniken är samma som i T2000 och Blade Runner. Du har värde från D till A som motsvarar:
A - 1T12
B - 1T10
C - 1T8
D - 1T6
För att lyckas med något måste du få minst 6. Så på 1T6 är enbart 6:an en framgång. På en T10 är såldes 6-10 framgångar. Du kan få fler framgångar. De visas genom symboler på tärningar. Detta gäller båda spelen men som jag har förstått det så har Blade Runner-tärningarna färre framgångar på sina. Men jag kan ha fel här. Iaf, i T2000 innebär exempelvis en 12:a 3st framgångar. Dessa kan omvandlas till effekter, ffa i eldstrid. Alla tärningar har också en kritisk miss, på 1:or. Du har värde både i din GE och eventuellt även i färdighet. Isf rullar du två tärningar, annars bara en för ditt GE. Beroende på om du är SLUM, NORM eller ELIT får du olika värden och poäng att sätta ut. I gengäld får du som NORM tillgång till cybertech och företagsperks medan du som SLUM får tillgång till UAC (Unauthorized Cybernetics). Det är förbjuden cybertech, ofta militär sådan som har kopierats eller stulits från bolagen (zaibatsus).
Det finns även Robot och Mutant. Dessa är kan vara NORM eller SLUM, beroende på mutationer och status. De har tillgång till mutationer (fysiska eller mentala) eller roboteknik (vilket är snarlikt cyberteknik men med skillnaden att en robot är en logisk analyserande dator utan hjärna och nervbanor).
Jag har försökt göra alla Grundegenskaper+Färdigheter coola, så det finns inga dumpstats.
ULTRA
A - 1T12
B - 1T10
C - 1T8
D - 1T6
För att lyckas med något måste du få minst 6. Så på 1T6 är enbart 6:an en framgång. På en T10 är såldes 6-10 framgångar. Du kan få fler framgångar. De visas genom symboler på tärningar. Detta gäller båda spelen men som jag har förstått det så har Blade Runner-tärningarna färre framgångar på sina. Men jag kan ha fel här. Iaf, i T2000 innebär exempelvis en 12:a 3st framgångar. Dessa kan omvandlas till effekter, ffa i eldstrid. Alla tärningar har också en kritisk miss, på 1:or. Du har värde både i din GE och eventuellt även i färdighet. Isf rullar du två tärningar, annars bara en för ditt GE. Beroende på om du är SLUM, NORM eller ELIT får du olika värden och poäng att sätta ut. I gengäld får du som NORM tillgång till cybertech och företagsperks medan du som SLUM får tillgång till UAC (Unauthorized Cybernetics). Det är förbjuden cybertech, ofta militär sådan som har kopierats eller stulits från bolagen (zaibatsus).
Det finns även Robot och Mutant. Dessa är kan vara NORM eller SLUM, beroende på mutationer och status. De har tillgång till mutationer (fysiska eller mentala) eller roboteknik (vilket är snarlikt cyberteknik men med skillnaden att en robot är en logisk analyserande dator utan hjärna och nervbanor).
Jag har försökt göra alla Grundegenskaper+Färdigheter coola, så det finns inga dumpstats.
ULTRA
- Close Combat
- Force
- Heavy Weapons
- Mechanized Armour/Exo
- Stamina
- Driving
- Mobility
- Observation
- Ranged Combat
- Stealth
- Education
- Hardware
- Medical Aid
- Software
- Survival
- Command
- Connections
- Manipulation
- Netrunning
- Street Smart
Last edited: