Man Mountainman
Storsvagåret
Jag var pepp tills det framkom indikationer på att de kommer att slopa grundegenskapen STO. Nu hatar jag spelet aggressivt och oresonligt. Fria Ligan har förstört min barndom!
Det där är ju en av mina pet peeves också.Om avstånd räknas i meter så är jag pepp, men blir det typ zoner så sjunker peppen till botten.
Jag har fått intrycket att detta är det de kommer att göra också? Det blir Dimön och Döda skogen, inte Den femte konfluxen och Den nidländska reningen.Sen vill jag ha ett fantasyspel som inte är knutet hårt till en särskild värld och som känns "litet" så att säga. Inte enormt stort som D&D, utan litet och nära så att säga.
Detta är viktigt för mig. Chronopia och Trudvang var liksom ointressant för mig, för att det inte var skrivet för att användas i min egen värld eller någon valfri värld. Och det finns en mängd svenska rollspel nu som kommer just med en specifik setting (SS, KH, ToR2, EON, Symbaroum). Undantaget är då HT - som lite är, defacto, det nyaste och bästa DoD.Sen vill jag ha ett fantasyspel som inte är knutet hårt till en särskild värld och som känns "litet" så att säga.
Det känns som att det behövs ett spel som är det man sätter i händerna på en förvirrad förälder och som samtidigt är välgjort. Som D&D 5 fast bra, typ.Men jag hoppas att Drakar och Demoner fångar in 13 åringar som råkade få d&d i julklapp av en tanklös förälder.
Värdshusnamnstabellen består förstås av två delar, så att man får *rullar* "Gula Grisen" eller "Döda Örnen".en värdshusnamns tabell
Det handlar inte om att behöva, utan om att villhöva.behöver jag nya drakar och demoner då ?
Å andra sidan... om det blir det bästa spelet, så behöver du inga av de andra.behöver jag nya drakar och demoner då ?
Behöver och behöver. Önska dig det i julklapp eller födelsedagspresent så blir det ingen ekonomisk förlust och om du inte gillar det kan du sälja det.Jag står och vacklar om det blir köp eller inte .
Jag har i stort setta alla utgåvor av drakar och demoner och vill jag ha en nyare take så har jag både K.H och S.S , båda är ju i min mening nån form av drakar och demoner/sprunget ur drakar och demoner .
behöver jag nya drakar och demoner då ?
Jag hade också kunnat hoppas på ett ganska lätt grundspel, där det är enkelt att lägga till moduler (och där kommer ju licensen in såklart).Jag är mest pepp på den licens som Ligan kommer köra.
Vore skoj om det kom flertalet settings eller kampanjer därunder!