Anledning till att jag skrev att jag blev opepp på den här ändringen var att det är en stor förändring och väldigt nära inpå då spelet ska gå i tryck. Det finns mycket som kan bli fel med sena, stora beslut. Korrfel, obalans så att vissa färdigheter blir kuriosafärdigheter (fast de ska vara grundfärdigheter).
Att DoD23 hade några för få färdigheter ja, det tyckte jag väl, men det har heller inte stört mig. Jag har också märkt att de engelska postarna på FLs forum verkar ha åsikten att yrket är något man är inte något man var. Personligen så är jag väldigt svensk kanske då om man ska tro
@Stämma ovan. Jag vill att yrkesvalet ska spela roll men att man sedan är äventyrare. Precis som Tomas skrev ovan, om man ökar antalet färdigheter så kan man göra yrkesvalet intressant (25-30 färdigheter är kanske att bra antal för det) och då behövdes inte en låst yrkestalang. Ska bli intressant att se DoD23 Beta 2.0 som jag hoppas kommer komma hyfsat i närtid.