Nekromanti Är redaktörskåren för homogen?

Svarte Faraonen

ром и смерть
Vän av ordning said:
… hur är det tänkt att denna diskussionsstart inte ska tolkas som ett (illa) förtäckt försök att misskreditera redaktionen på något vis?
Åh, jag tycker det är intressant. Vi är rätt homogena, om inte annat så etniskt, köns- och sexualitetsmässigt, religiöst, et cetera. Användarfeedback är alltid användbart.

Feuflux

omjonasson.se
Vimes said:
1. Ja, och jag tror att det av nödvändighet gärna blir så.

2. Nej. Det är säkert ett problem för människor med haveristtendenser, men det problemet är mig egalt.
Jag svarar på Vimes inlägg för det är bäst i tråden än så länge.

Jag tycker kort och gott att vi sitter på en fantastisk uppsättning av rödingar på forumet.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag funderade lite på detta, och kollade vilka som sitter i redaktionen.

Följande är den officiella redaktionen:

Krank, Teknisk redaktör
Bearnie, Innehållsredaktör
Dante, Forumredaktör
Bobby Magikern, Chefredaktör
Gardener, Ägare

Huruvida Persson inkluderar moderatorerna är för mig oklart, men jag tror att han gör det, för den där redaktörsgruppen i sig blir ganska anemisk om man exkluderar krank och Gardener.

/M

tull

Hero
Lycan said:
Inkluderar du moderatorerna i redaktörskåren?

- L
Jag vet inte. Jag tänkte inte på att globala moderatorer hade en funktion när jag startade tråden.

tull

Hero
Svarte faraonen said:
Vän av ordning said:
… hur är det tänkt att denna diskussionsstart inte ska tolkas som ett (illa) förtäckt försök att misskreditera redaktionen på något vis?
Åh, jag tycker det är intressant. Vi är rätt homogena, om inte annat så etniskt, köns- och sexualitetsmässigt, religiöst, et cetera. Användarfeedback är alltid användbart.
Syften med tråden är inte att misskreditera någon. Det här är en fråga jag har funderat på över en lång tid nu och jag ville veta hur andra såg på saken.

tull

Hero
Persson said:
Svarte faraonen said:
Vän av ordning said:
Syften med tråden är inte att misskreditera någon. Det här är en fråga jag har funderat på över en lång tid nu och jag ville veta hur andra såg på saken.
Men om ni tolkar det så är premisserna för att tråden blir bra rätt svåra. Är det bättre om jag för upp mina tankar genom PM?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Persson said:
Men om ni tolkar det så är premisserna för att tråden blir bra rätt svåra. Är det bättre om jag för upp mina tankar genom PM?
Jag tänker över huvud taget inte lägga mig i denna diskussion (mer än jag redan gjort alltså), så mig är det egalt.

Lycan

Hero
Med tanke på hur du står politiskt är det svårt att inte helt kallt vänta mig att den här tråden ska handla om att du tycker det är dåligt att redak är för röd.

Vad tänkte du dig att ett upprop angående användarbasens åsikter om redaktionens sammansättning skulle leda till?

Vad skulle vi göra om en majoritet av användarna tyckte att redaktionen var för homogen?

Var är den konstruktiva vinklingen?

- L

tull

Hero
Lycan said:
Med tanke på hur du står politiskt är det svårt att inte helt kallt vänta mig att den här tråden ska handla om att du tycker det är dåligt att redak är för röd.

(1) Vad tänkte du dig att ett upprop angående användarbasens åsikter om redaktionens sammansättning skulle leda till?

(2) Vad skulle vi göra om en majoritet av användarna tyckte att redaktionen var för homogen?

(3) Var är den konstruktiva vinklingen?

- L
1. Jag tycker upprop är en väldigt hård term och någon jag inte identifierar mig med när jag startade tråden. Den här tråden har redan medfört insikter jag inte tänkt på tidigare Ex. Kranks inlägg eller påpekandet om globala moderatorer och moderatorers inkluderande eler ej. Det var något som jag inte hade tänkt på tidigare. Personligen tar jag mitt ansvar för att tråden inte skall spåra ur, bli ett kasta skit resultat eller något annat tråkigt.

2 och 3. Jag tror naturligtvis på konstruktiva lösningar. Min utgångspunkt har aldrig varit att en medlem i redaktionen måste avgå för att de är för homogena eller att någon behöver tillsättas. Jag har tagit upp det tidigare i tråden (ett av de första inläggen) att jag tror problemet är omedvetet. Nämligen att det är lättare att se fel som begås när man inte håller med användaren än när man håller med. För jag tror inte det är någon naturlag som säger att frihetliga personer som har problem med genusteorier är per definition otrevligare.

Så min konstruktiva vinkling är att redaktionen läser tråden, om de finner substans i det folk påpekar så tar de informationen till sig. Är man medveten om människans "subjektiva objektivitet" är det enklare att arbeta med den. Så syftet är att medvetandegöra redaktionen om ett problem som jag upplever och som jag undrade om andra upplevde.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Persson said:
1. Jag tycker upprop är en väldigt hård term och någon jag inte identifierar mig med när jag startade tråden.
Värt att tänka på i sammanhanget är att du är Herr Ordförande, och att allt du postar om sådana här saker automatiskt betraktas genom den linsen. Vilket kan leda till att dina poster och frågor länds avsevärt mer gravitas än vad du åsyftar.

/M

tull

Hero
Magnus Seter said:
Persson said:
1. Jag tycker upprop är en väldigt hård term och någon jag inte identifierar mig med när jag startade tråden.
Värt att tänka på i sammanhanget är att du är Herr Ordförande, och att allt du postar om sådana här saker automatiskt betraktas genom den linsen. Vilket kan leda till att dina poster och frågor länds avsevärt mer gravitas än vad du åsyftar.

/M
Ser folk verkligen min ordförandetitel som något speciellt? För det är inget jag själv reflekterat över. Jag ser mig själv som samma användare jag var 2008. Föreningen är ju inte "up and running" ännu.

Men jag antar att du tolkar det så annars hade du inte svarat som du gjort.

anth

Vetefan
Persson said:
Nej det är inte ett problem att du inte känner redaktionskåren tillräckligt väl. Jag förstår inte hur du tolkar det så. Förklara gärna.
Sorry.
När någon menar en sak, men skriver en annan (mest för att personen inte tänker efter före de skriver) brukar jag påpeka detta genom att svara på det personen skriver istället för det personen menar.
Se det som mitt personliga korståg för att få personer att uttrycka sig korrekt i skrift.

Du skrev: "2. Tycker ni att det är ett problem?"
men du har inte definierat VAD som skulle kunna vara problemet.
Endast för de som svarar JA på din första fråga blir din andra fråga meningsful - för övriga blir den goddag yxskaft - varför du får ett "goddag yxskaft"-svar av mig.

Hade du däremot formulerat dig: 2. Om du tycker att redaktörskåren är en homogen grupp, ser du då homogeniteten som ett problem?
hade du fått ett helt annat svar från mig. :gremlaugh:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Persson said:
Ser folk verkligen min ordförandetitel som något speciellt?
Jag kan bara tala med säkerhet för mig, och spekulera i hur andra ser det.

Svaret på frågan blir då: jepp.

/M

Smrtihara

Warrior
Persson said:
Ser folk verkligen min ordförandetitel som något speciellt?
Nej. För att utveckla. Jag antar att du är mer sansad i ditt uppdrag. Om du uttrycker dig klumpigt och tanklöst i forum och Småpraten är en sak, men om det spiller över på ditt uppdrag är knappast min sak att avgöra. Inte heller tror jag att ditt uppdrag ger dig några fantastiska rättigheter bortom rim och reson här på forumet, men det är bara ren och skär spekulation.

Recca

Femme Fatale
Jag hade inte ens noterat att du var moderator förräns det nämndes igår. Och då fick jag ju förklarat att det mer är en titel här på forumet ändå. Min åsikt om dig är med andra ord oförändrad av den här kunskapen. Jag vill inte ge mig in i diskussionen i övrigt för jag har inte varit medlem så länge men från det lilla jag upplevt då jag ändå blivit varnad två gånger under den tid jag varit medlem, så tycker jag inte att jag är något specialfall som skyddas av moderatorer. Det hände precis i början bara en gång när Vitulv hoppade på mig efter mitt typ 10e inlägg eller nåt och då kan jag förstå det eftersom jag var väldigt ny på forumet. Men två varningar på ca två månader är väl ganska mycket?

Sen så undrar jag om du inte postar det här bara för att jag inte blev modererad igår men då var det ju inga moderatorer inloggade, iaf inte när jag skrev de inlägg som jag blev varnad för först idag.

chrull

Stockholm Kartell
Recca said:
Sen så undrar jag om du inte postar det här bara för att jag inte blev modererad igår men då var det ju inga moderatorer inloggade, iaf inte när jag skrev de inlägg som jag blev varnad för först idag.
Persson och jag diskuterade det här förra veckan så det har antagligen ingenting att göra med vad du skrev igår.